  • 1. Data: 2019-01-10 10:59:37
    Temat: Jazda hulajnogą elektryczną po alkoholu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Hej,

    Zastanawiam się, jak to jest z jazdą hulajnogą elektryczną (po chodniku)
    po alkoholu. Przepisy coś na ten temat mówią? Nie chodzi o rozbijanie się
    i stwarzanie zagrożenia dla pieszych (taka hulajnoga zresztą i tak mocno
    się nie rozpędzi), tylko o spokojny powrót do domu, załóżmy nawet że w
    nocy, gdy pieszych jest mało. Można za to stracić prawko albo mieć inne
    problemy, czy jest to traktowane tak samo jak chodzenie po ulicy po
    spożyciu?

    Jeśli można mieć przez to problemy, to czy sytuacja zmieni się, jeśli
    hulajnoga będzie wyłączona (czyli będzie napędzana siłą mięśni, nie
    prądem)? Lub jeśli zmienimy hulajnogę elektryczną na zwykłą, bez silnika?

  • 2. Data: 2019-01-10 11:27:41
    Temat: Re: Jazda hulajnogą elektryczną po alkoholu
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

> [...]
    > hulajnoga będzie wyłączona (czyli będzie napędzana siłą mięśni, nie
    > prądem)? Lub jeśli zmienimy hulajnogę elektryczną na zwykłą, bez silnika?

    Używając hulajnogi elektrycznej uważam, że będąc pieszym - a tak jest na
    pewno- można iść, więc i jehać hulajnogą po spożyciu, jednak jest to
    niezgodne z instrukcją obsługi.
    Ilość alkoholu musi być jednak rozsądna, by nie trafić do izby wytszeźwień.
    Nie ma znaczenia czy jest włączona.
    Istotna może być moc silnika, bo od tego zależy czy jest się pieszym.
    Co do szybkości, to nie prawda, że jeździ powoli.
    Według instrukcji, mniejsze typy, 250 W, rozpędzają się do 21 km/h.
    Według relacji posiadaczy większego pojazdu tego typu mogą mieć nawet
    kikadziesią km/h. Np blisko 50, a pewnie i więcej.
    Realnie moja na prostej drodze, pewnie z wiatrem, rozwija do 17km /h. Nie
    widziałam większego odczytu prędkości maksymalnej niż 16,xx km/h.
    Nawet taka jest zbyt duża by uznać ją za wpełni bezpieczną, bo podobna do
    biegnącego człowieka, ale i on może zrobić kszywdę.
    Więc pszepisy są sensowne, bo nikt nikomu nie zabroni biegać po piwku.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 3. Data: 2019-01-10 11:56:39
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 11:27, Stokrotka pisze:
> [...]
    > Według relacji posiadaczy większego pojazdu tego typu mogą mieć nawet
    > kikadziesią km/h. Np blisko 50, a pewnie i więcej.

    czyli stokrot ewidentnie jazda po pijaku, w zależności od hulajnogi,
    albo paragraf 177 kodeksu karnego albo paragraf 87 kodeksu
    wykroczeń:))))))))))

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    tworza mowe nienawisci".

  • 4. Data: 2019-01-10 18:49:20
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jak dla mnie to pojazd mechaniczny.

    -----

  • 5. Data: 2019-01-10 19:02:24
    Od: ń <k...@t...sie>

    https://metro.co.uk/video/sickening-moment-woman-dra
    gs-tiny-dog-electric-scooter-1838592/

  • 6. Data: 2019-01-10 19:21:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 19:02, ń pisze:
    > https://metro.co.uk/video/sickening-moment-woman-dra
    gs-tiny-dog-electric-scooter-1838592/

    trochę wytarła mu futerko:)))))))))))

    w Bolanda by miała zarzut za znęty nad zwierzakiem:)

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    tworza mowe nienawisci".

    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 7. Data: 2019-01-10 19:31:35
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    ń pisze:

    > Jak dla mnie to pojazd mechaniczny.

    pojazd?

    http://www.gazeta.policja.pl/997/informacje/141708,U
    rzadzenia-transportu-osobistego.html

  • 8. Data: 2019-01-10 19:35:13
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 19:31, Andrzej Kłos pisze:

    > pojazd?
    >
    > http://www.gazeta.policja.pl/997/informacje/141708,U
    rzadzenia-transportu-osobistego.html

    kodeks drogowy od dawna zrobił się szambem, do którego wrzuca się
    kolejne debilne paragrafy:)

    "Problem polega na tym, że obecnie brak umocowań prawnych, przepisów
    homologacyjnych i warunków technicznych dla urządzeń transportu
    osobistego oraz szczegółowych zasad korzystania z dróg dla osób
    poruszających się tymi środkami."

    btw nie ma regulacji odnośnie quad`ów, hulaj dusza piekła nie ma:)

  • 9. Data: 2019-01-10 19:47:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-01-19 o 10:59, Queequeg pisze:
> [...]
    > hulajnoga będzie wyłączona (czyli będzie napędzana siłą mięśni, nie
    > prądem)? Lub jeśli zmienimy hulajnogę elektryczną na zwykłą, bez silnika?

    Moim zdaniem o ile do 0,5 promila faktycznie jest to bezkarne (w
    przepisie mowa o pojeździe mechanicznym), no to powyżej mowa o
    kierowaniu pojazdem w "ruchu lądowym", a hulajnoga już spełnia tę definicję.

  • 10. Data: 2019-01-10 19:50:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-01-19 o 18:49, ń pisze:

    > Jak dla mnie to pojazd mechaniczny.
    Moim zdaniem pojazd, ale nie mechaniczny.