    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wykąpać sąsiada?
    Date: Thu, 28 Jul 2005 16:44:23 +0200

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1ncfwkjm3vsda.dlg@onet.pl...

    > Wspólnota nie ma nic do gadania do formy mojego rozliczania się z
    > dostawcami mediów do *mojej własności*.

    Nie wiem jak gdzie indziej, ale w moich stronach jest tak, że na wejściu
    do budynku jest wodomierz główny i według jego wskazań wodociągi obciążają
    wspólnotę. Podział tej kwoty pomiędzy lokatorów jest wewnętrzną sprawą
    wspólnoty. Może ona zdecydować o podziale kosztów np. według liczby osób
    lub według wskazań podliczników. Założenie podlicznika przez jednego
    lokatora niczego nie zmienia bo i tak administracja nie będzie go pytać o
    wskazanie licznika tylko w czynszu naliczy według tych samych zasad co
    innym.

    > Przecież wspólnota za kilka dni ustanowi że każdy ze wspólnoty musi mieć
    > antenę z canal+, albo że musi założyć telefon stacjonarny .... albo

    Tego to nie, ale jeżeli wspólnota założy np. zbiorczą antenę (azart),
    domofon albo windę to będziesz za to płacił nawet jeśli nie korzystasz.

    > W jaki sposób wspólnota mogłaby mnie zmusić do tego by np. zakład
    > energetyczny założył jeden globalny układ pomiarowo - rozliczeniowy w
    > budynku i określił że każdy płaci na osobę po 3kW/doba.

    Z wodą bywa inaczej. Może dlatego, że jest tańsza niż prąd. Może dlatego,
    że w starych budynkach instalacja wodna ma taka topografię, że trudno ją
    opomiarować. Gdybam.
    Na pewno stosowanie indywidualnych liczników jest najlepsze, ale bywa
    także inaczej.

    > Za chwilę wyskoczysz że wspólnota każe np. walić konia w czwartki o
    19.17

    W czwartki? Bez sensu... ;)

    Alek