  • 21. Data: 2010-01-31 14:25:32
    Temat: Re: Jak usunąćlokatorów?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:354f.00000221.4b647528@newsgate.onet.pl manfred
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Od niedawna wynajmuje swoje mieszkanie małżeństwu. Od
    > tego oczywiście opłacam do US podatek. Niestety nie spisałem z nimi
    > umowy.
    Na jakiej podstawie odrowadzasz podatek skoro nie ma umowy?
    Skąd wiadomo jakie to mają być kwoty? Czy posiadasz dowody wpłat wraz z ich
    tytułem?

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2010-01-31 15:59:33
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 31 Sty, 15:25, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:354f.00000221.4b647528@newsgate.onet.
    plmanfred

    > Na jakiej podstawie odrowadzasz podatek skoro nie ma umowy?

    Moze mieli umowe ustna? :)

  • 23. Data: 2010-01-31 16:06:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    n.googlegroups.com
    badzio <b...@g...com> pisze:

    > Moze mieli umowe ustna? :)
    A może zawartą w języku migowym? :)

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2010-01-31 16:48:10
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 19:06:32 +0100, manfred napisał(a):

    > Mało tego zepsuł im się bojler który cieknie i niszczy mi wannę. Nie
    > chcą naprawić tej usterki twierdząc że to należy do mnie.

    I maja racje.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 25. Data: 2010-01-31 16:49:25
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 15:25:10 -0600, witek napisał(a):

    > tak, tylko, ze jeszcze musisz za niego płacic.

    Dlaczego?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 26. Data: 2010-01-31 18:48:50
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

  • 27. Data: 2010-01-31 20:09:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    manfred pisze:
    > Witam serdecznie. Od niedawna wynajmuje swoje mieszkanie małżeństwu. Od tego
    > oczywiście opłacam do US podatek. Niestety nie spisałem z nimi umowy. Ostatnio
    > stali sie na tyle uciążliwi, że postanowiłem im wypowiedzieć wynajem. Dostali
    > na to sześć dni.

    Z byka spadłeś?? 6 dni na znalezienie innego lokalu i wyprowadzkę?

    > Niestety wg nich mają prawo do miesięcznego wypowiedzenia
    > ( oni tak twierdzą)

    Mylą się. Ustawowo mają TRZY miesiące. Więc się zamknij i jeszcze ich po
    rękach całuj, że tylko miesiąc chcą.

    > Przyczyną wypowiedzenia jest w głównej mierze to że przez
    > kilka miesięcy nie chcieli usunąć usterki w wyniku której zalewali poniżej
    > sąsiada.

    A do kogo, wg. umowy, należało naprawianie takich usterek, hmm? (i jaka
    to konkretnie usterka była, bo np. pionami się lokatorzy raczej nie zajmują)

    > Mało tego zepsuł im się bojler który cieknie i niszczy mi wannę. Nie
    > chcą naprawić tej usterki twierdząc że to należy do mnie. Powtarzam nie ma

    Wynająłeś im lokal z takimi wadami, że po krótkim czasie się wszystko
    zaczęło sypać i jeszcze masz pretensje do lokatorów?

    > żadnej umowy co do tej kwestii.

    To działają przepisy ogólne oraz tzw. zasady współżycia społecznego - i
    zasadniczo drobne bieżące prace konserwacyjne (np. wymiana żarówek) to
    ich broszka, natomiast instalacje będące stałym wyposażeniem z reguły
    leżą w gestii wynajmującego.

  • 28. Data: 2010-01-31 20:31:46
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 19:48:50 +0100, Piotr Zawiły napisał(a):

> [...]
    > została spisana z nimi umowa wynajmu lokalu. Umowy nie ma, podatek odprowadzałeś

    Umowa jest. Nie ma zachowanej formy pisemnej, ale jak najbardziej wiąże
    strony. Bo jak inaczej wytłumaczysz, że najemcy płacili za wynajem?
    Rozwiniesz zależność pomiędzy meldunkiem, a prawem do lokalu?

    > Czytaj ze zrozumieniem. Wyraźnie zostało ujęte, że podatek został odprowadzony.

    Moja wina. Już biłem się w piersi.

    > Co zrobi US, skoro podatek został odprowadzony.

    Zapyta o umowę najmu. Ciekawa sytuacja: jest najem, nie ma umowy, ale
    podatek od nieistniejącej umowy jest odprowadzany. Najprościej chyba będzie
    jednak uznać, że została zawarta umowa ustna. Kupując bułkę w sklepie też
    zawierasz umowę. Nie przyjęło się na piśmie potwierdzać takich umów, ale to
    nie oznacza, że nie są one zawierane. Zdecydowanie przeceniamy wszyscy rolę
    papieru: papier stanowi tylko potwierdzenie i uszczegółowienie warunków
    umowy, a nie jest nią sam w sobie.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 29. Data: 2010-02-01 00:18:58
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > ????????????????????????????????????????????????????
    > "napraw i wymiany wewnętrznych instalacji: wodociągowej, gazowej i ciepłej
    > wody
    > - bez armatury i wyposażenia, a także napraw i wymiany wewnętrznej
    > instalacji
    > kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, instalacji
    > elektrycznej, anteny zbiorczej - z wyjątkiem osprzętu"
    >
    > Chodzi Ci o ten pkt?

    Tez:)
    Jak im nie chcesz wymienic bojlera to sami moga to zrobic informujac cie o
    tym i zamiast pieniedzy za lokal przedstawia ci w rozliczeniu rachunek za
    wymiane bojlera - tez tak moze byc:) Jesli ONI sie upomna do ciebie, ze
    bojler nie dziala i nie ma cieplej wody!
    Bojler jest jak najbardziej wyposazeniem mieszkania a nie osprzetem.
    Sam na logike sie zastanow, jesli on sam podejmie sie naprawy bojlera i
    spali caly dom to kto za to beknie?
    Jesli to nie jego wlasny bojler to nie ma prawa sie tykac, poza
    specjalistyczna firma. A jak napisalem wowczas podczas rozliczenia za
    miesiac, przedstawia ci rachunek za ta operacje i albo cos doplaca do
    wynajmu albo jeszcze im zostanie na miesiac nastepny.

  • 30. Data: 2010-02-01 01:43:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2010 12:48 PM, Piotr Zawiły wrote:

    > Umowy nie ma, podatek
    > odprowadzałeś wszystko jest OK.

    Panu już dziękujemy.

    Jak nie ma umowy, to znaczy, że wpłacane pieniądze, nie mają żadnej
    podstawy prawnej i w zasadzie wypadało by je oddać.