  • 1. Data: 2010-01-29 21:20:29
    Temat: kolejny oszust z allegro
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    witam,

    jego konto juz zawieszone. czesto dokonywalem zakupow poprzez aukcje,
    czy jego sklep internetowy. zakupy byly na tyle czeste, ze klikanie na
    www zamienilismy na email

    ja mu co chce i za ile, on paragon, a ja platnosc i czekalem na wysylke

    okazalo sie ze po ostatniej platnosci jego firma chyba zbankrutowala i
    przestal dostarczac towar

    kwota to okolo 350zl

    czy email z moim zamowieniem, email/plik z paragonem, potwierdzenie
    przelewu sa wystarczajacym materialem by zglosic przestepstwo na policji ?

    standardowo kontaktu brak: komorka wylaczona ponad 2 msc, maili nie
    odczytuje / nie odpisuje

    co przygotowac udajac sie na komisariat ? wydrukowac potwierdzneie
    przelewu / paragon / maile ?

    jestem ograniczony jakimis ramami czasowymi w zglaszaniu tego typy
    przestepstwa ?

    patrzacpo komentarzach na jego koncie wiele osob twierdzi ze zglaszali
    sprawe na policji / prokuraturze itp., czy da sie jakos sprawdzic czy
    toczy sie juz jakies postepowanie przeciw tej spolce i czy mozna sie
    jakos pod nie "podpiac" ?

    dzieki

  • 2. Data: 2010-01-29 21:32:37
    Temat: Re: kolejny oszust z allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    lukasz pisze:
> [...]
    > sprawe na policji / prokuraturze itp., czy da sie jakos sprawdzic czy
    > toczy sie juz jakies postepowanie przeciw tej spolce i czy mozna sie

    Czy bankructwo to już jest karalne w Polsce?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-29 22:03:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lukasz wrote:
> [...]
    >
    > ja mu co chce i za ile, on paragon, a ja platnosc i czekalem na wysylke
    >
    > okazalo sie ze po ostatniej platnosci jego firma chyba zbankrutowala i

    no trudno zeby dostarczala jak zbankrutowala
    bankructwo to nie przestępstwo.

  • 4. Data: 2010-01-29 22:13:30
    Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem>

    W dniu 2010-01-29 23:03, witek pisze:

    > no trudno zeby dostarczala jak zbankrutowala
    > bankructwo to nie przestępstwo.

    *chyba* zbankrutowała - kupujący nie jest pewny :)

  • 5. Data: 2010-01-29 22:20:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-29 23:13, adams99 wrote:

    > *chyba* zbankrutowała - kupujący nie jest pewny :)

    Złożenie nieprawdziwego doniesienia o przestępstwie jest przestępstwem

  • 6. Data: 2010-01-29 22:26:06
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Maciej Bebenek (news.onet.pl) nabazgrału:

    > Złożenie nieprawdziwego doniesienia o przestępstwie jest przestępstwem

    A podejrzenia o popełnieniu przestępstwa?

    --
    tbr

  • 7. Data: 2010-01-29 22:28:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Złożenie nieprawdziwego doniesienia o przestępstwie jest przestępstwem

    Karalne jest zawiadamianie o przestępstwie, o którym zawiadamiający
    wie, że go nie popełniono.

    Tutaj kupujący może mieć swoje powody, aby sądzić, że jest oszukanym.
    Czy tak jest naprawdę, być może oceni prokurator lub sąd, niemniej
    jednak ewentualne uniewinnienie nie musi oznaczać skazania zawiadamiającego.

    Co nie zmienia faktu, że imho lepiej dochodzić należności na drodze
    cywilnej, jeśli problemy faktycznie wynikają z "bankructwa", cokolwiek
    to znaczy.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-01-29 23:46:39
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-29 23:28, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Co nie zmienia faktu, że imho lepiej dochodzić należności na drodze
    > cywilnej, jeśli problemy faktycznie wynikają z "bankructwa", cokolwiek

    O ile dobrze pamiętam, dochodzenie należności na drodze karnej nie jest
    zwykle zbyt efektywne? ;-)

  • 9. Data: 2010-01-30 07:01:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > O ile dobrze pamiętam, dochodzenie należności na drodze karnej nie jest
    > zwykle zbyt efektywne? ;-)

    Nie wiem co pamiętasz i skąd pamiętasz, generalnie dochodzenie
    należności poprzez sprawę karną jest bardziej efektywne, ponieważ oprócz
    samego obowiązku zapłaty (czy to na drodze osobnego postępowania
    cywilnego, czy na zasadzie postępowania adhezyjnego), do spłaty motywuje
    dłużnika sprawa karna. Jeśli sąd zasądzi wyrok w zawieszeniu i zobowiąże
    do pokrycia szkód pod rygorem odwieszenia wyroku, wówczas motywacja ta
    bardzo mocno rośnie.

    Choć oczywiście 100% gwarancji odzyskania należności nie daje. Jest
    tylko 1 problem - działanie sprzedawcy faktycznie musi być oszustwem, a
    nie bankructwem, czy związane z jakimś innym przypadkiem niewywiązywania
    się z umowy nie mających charakteru oszustwa.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-01-30 07:39:13
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > nie bankructwem, czy związane z jakimś innym przypadkiem niewywiązywania
    > się z umowy nie mających charakteru oszustwa.

    Rzeczywiscie uzylem niewloasciwego slowa.

    Nie wiem jaki jest status prawny firmy, ktora zajmowala sie ta
    sprzedaza. MOze dalej funkcjonuje tylko ma klientow w glebokim
    powazaniu, moze jest w likwidacji, moze wlasciciel sie ulotnil
    zgarniajac znaczna kase poprzez platnosci z gory. Oszukanych jest
    conajmniej kilkadziesiat osob - sadza po ilosci komentarzy na serwisie
    allegro, a sprzedaz odbywala sie jeszcze poprzez sklep internetowy i
    inne portale aukcyjne.

    Poprostu nie wiem. Dostalem paragon, zrobilem wplate, i czekam juz 1,5
    msc od dostpenosci towaru i ponad 2 od dokonania wplaty.

    Telefon wylaczony, na maile odpowiedzi brak. Chyba w takich
    okolicznosciach mam prawo podejrzewac ze zostalem oszukany ?

    Czy to wystarcza by zglosic doniesienie na policje ?

    Wg danych na stornie gusu sprzedawca to osoba fizyczna prowadzaca dg,
    powiadomienie sklada sie na spolke czy osobe fizyczna ?

    dzieki