  • 1. Data: 2003-03-23 21:05:24
    Temat: Jak to jest z meldunkami??
    Od: "tom-ash" <t...@s...pl>

    Mam dwa pytania, dotyczące meldunków:

    1) W jaki sposób wymeldować podmiot fizyczny z lokalu własnościowego?
    Zaznaczam, że osoba ta od 8 lat nie mieszka pod adresem zameldowania. Czy
    jest może jakiś paragraf, który automatycznie wymeldowuje osoby nie
    zamieszkujące pod adresem zameldowania od jakiegoś czasu?

    2) Przyjmijmy taką sytuację: Dom ma dwoje współwłaścicieli, z których jeden
    mieszka w tym domu a drugi gdzie indziej. Współwłaściciel zamieszkały w domu
    chce zameldować w nim (nie będąc tam samemu zameldowanym) osobę trzecią. Czy
    potrzebuje do tego zgody drugiego współwłaściciela, który także pod tym
    adresem zameldowany nie jest, czy może sobie meldować kogo chce?

    Proszę o pomoc...

    Tomek J
    http://www.tomekj.prv.pl

  • 2. Data: 2003-03-24 06:55:14
    Temat: Re: Jak to jest z meldunkami??
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "tom-ash" <t...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > jest może jakiś paragraf, który automatycznie wymeldowuje osoby nie
    > zamieszkujące pod adresem zameldowania od jakiegoś czasu?

    Sądownie.

> [...]
    > potrzebuje do tego zgody drugiego współwłaściciela, który także pod tym
    > adresem zameldowany nie jest, czy może sobie meldować kogo chce?

    Po ostatnim orzeczeniu NSA meldowanie się stało się nad wyraz proste.
    Weź jakikolwiek dokument poświadczający, że masz jakieś prawa do tego domu,
    na pewno ci pomoże.

    Potem napisz coś takiego:
    ---------------------------------

    OŚWIADCZENIE

    Ja, ....................................................
    ............, zam. w
    ................................. przy ul. .............................. nr
    dowodu .......................................

    uprzedzony o odpowiedzialności karnej wynikającej z art. 233 kk oświadczam,
    że jestem najemcą / właścicielem lokalu przy ul.
    ............................................. we Wrocławiu

    pełnomocnym do składania oświadczeń woli w zakresie spraw meldunkowych.

    data
    podpis

    --------------------------------

    Po czym nie dyskutuj z panią w okienku, jak będzie miała, "ale" tylko
    rozmawiaj z kierowniczką.
    Po paru wymianach zdań nie powinieneś mieć kłopotu.

  • 3. Data: 2003-03-24 12:19:36
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "tom-ash" <t...@s...pl> wrote in message

    Czy

    > Sądownie.

    Administracyjnie..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-03-24 20:14:31
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "tom-ash" <t...@s...pl> napisał:

    > W jaki sposób wymeldować podmiot fizyczny z lokalu własnościowego?
    Zgłosić odpowieni wnisek do U.G.

    >jest może jakiś paragraf, który automatycznie wymeldowuje osoby
    Art.15. 2 ustawy o ewidencji ludności:
    Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie
    wymeldowania osoby, która utraciła uprawnienie wymienione w art. 9
    ust. 2 [uprawnienia do przebywania w lokalu] i bez wymeldowania się
    opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego, albo osoby, która bez
    wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego i nie
    przebywa w nim co najmniej przez okres 6 miesięcy, a nowego miejsca
    jej pobytu nie można ustalić.

    >Czy potrzebuje do tego zgody drugiego współwłaściciela
    Po wyroku TK nie ma juz obowiązku przedstawiania uprawnienia do
    przebywania w lokalu.

    Artur Golański