  • 1. Data: 2003-03-23 19:56:20
    Temat: lokatorskie prawo do mieszkania spółdzielczego a komornik?
    Od: "@ttack" <t...@h...pl>

    Witam!
    Mam taki o to problem i nie wiem jak zrobić:
    Czy komornik ma możliwość wejscia na prawo do lokalu spółdzielczego na
    zasadach lokatorskich (z wkładem lokatora w spółdzielni w wys. ok 30%
    kosztów lokalu)?

    Od jakiegos czasu nachodza mnie "smutni panowie z czarną teczką", zajeli juz
    swego czasu co sie dalo, teraz "swojego" juz nic w papierach nie mam.
    Planuje z żoną i dzieckiem zostać członkiem pewnej spółdzielni mieszkaniowej
    i nabyc prawo lokatorskie do małego mieszkania (w końcu ile można się kisić
    na 9m kw.).

    No i nie wiem czy mnie pewnego dnia, jak już mnie "wyśledzą" (albo nie ;) ),
    nie bedą chcieli mnie wyeskmitować. Co do własnościowego to wiem że mają
    jakieś pola manewrów a jak jest z lokatorskim?

    dziekujemy z góry za info i ew. odnośniki do aktów prawnych...

    @ttack, Capell@ i mała Niunia

  • 2. Data: 2003-03-25 12:44:20
    Od: "Ivona" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "@ttack" <t...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Prawo spółdzielcze;
    > § 2. Wierzyciel członka może uzyskać zaspokojenie z jego udziałów dopiero
    z chwilą ustania członkostwa.

    § 3. Jeżeli egzekucja z innego majątku członka okaże się bezskuteczna, a
    przepis szczególny nie stanowi inaczej, wierzyciel członka może skierować
    egzekucję do wniesionych przez członka wkładów. W takim wypadku roszczenie
    członka o zwrot wkładów lub ich równowartości staje się wymagalne po upływie
    sześciu miesięcy od dnia zajęcia wkładów, chyba że wymagalność tego
    roszczenia nastąpiła wcześniej na podstawie innych przepisów.

    § 4. W razie zajęcia przez wierzyciela członka wkładów stanowiących środki
    http://arch.rp.pl/a/rz/2000/10/20001011/200010110243
    .html?k=on;t=20000101200
    30325#4