  • 1. Data: 2003-03-23 19:05:48
    Temat: Odpis wyroku - uzasdnienie wyroku (jaka różnica)
    Od: "Shivman" <s...@p...onet.pl>

    No właśnie czym się różni odpis wyroku od sporządzonego uzasadnienia wyroku.
    Który z dokumentów jest potrzebny do przedstawienia prawnikowi w celu
    odwołania się od wyroku?

    Adam Pelc
    s...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-03-23 19:12:08
    Temat: Re: Odpis wyroku - uzasdnienie wyroku (jaka różnica)
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Który z dokumentów jest potrzebny do przedstawienia prawnikowi w celu
    > odwołania się od wyroku?

    praktycznie jeden i drugi, ale istotniejszy dla obroncy bedzie zdecydowanie
    uzasadnienie wyroku, gdyz:

    KPK
    Art. 424. § 1. Uzasadnienie powinno zawierać:

    1) wskazanie, jakie fakty sąd uznał za udowodnione lub nie udowodnione, na
    jakich w tej mierze oparł się dowodach i dlaczego nie uznał dowodów
    przeciwnych,

    2) wyjaśnienie podstawy prawnej wyroku.

    § 2. W uzasadnieniu wyroku należy ponadto przytoczyć okoliczności, które sąd
    miał na względzie przy wymiarze kary, a zwłaszcza przy zastosowaniu
    nadzwyczajnego złagodzenia kary, środków zabezpieczających, uwzględnieniu
    powództwa cywilnego oraz przy innych rozstrzygnięciach zawartych w wyroku.

    pozdr

    ssj5

  • 3. Data: 2003-03-23 19:59:36
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Shivman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > No właśnie czym się różni odpis wyroku od sporządzonego uzasadnienia
    wyroku.
    > Który z dokumentów jest potrzebny do przedstawienia prawnikowi w celu
    > odwołania się od wyroku?

    plus oczywiście pozew, odpis pozwu i wszelkie pisma procesowe.
    o kopie protokołów rozpraw prawnik winien zatroszczyć się samodzielnie :)

  • 4. Data: 2003-03-24 09:35:58
    Od: "Shivman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl> napisał w
    >...... plus oczywiście pozew, odpis pozwu i wszelkie pisma procesowe.

    Dzięki Wam, gdyż mam już sprawę jasną co mam dalej robić.
    --
    Adam Pelc
    s...@p...onet.pl