  • 1. Data: 2003-03-23 19:41:30
    Temat: E-kartki - jak to sie ma z prawem?
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    Witam
    mam zamiar zrobic serwis z e-kartkami.
    dla tych ktorzy nie wiedza jak dziala taki serwis to tlumacze:
    1. klient wybiera sobie obrazek
    2. spisuje swoje dane (imie/pseudonim, adres email)
    3. podaje email i imie/pseudonim odbiorcy
    4. system wysyla do odbiorcy powiadomienie ze pod takim a takim adresem
    znajduje sie kartka wyslana do niego
    5. odbiorca klika na ww link i dostaje kartke

    teraz mam pytanie co do 4 punktu. czy wysylajac reklame przy okazji takiego
    powiadomienia bedzie spamem? w zasadzie odbiorca nie wrazil zgody na
    przesylanie reklam. czy dodajac na strone teks powiadamiajacy wysylajacego
    ze na email odbiorcy pojdzie rowniez reklama? czy wtedy to tez bedzie spam?

    Mongooes

  • 2. Data: 2003-03-23 19:51:15
    Temat: Re: E-kartki - jak to sie ma z prawem?
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Mongooes" <m...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przesylanie reklam. czy dodajac na strone teks powiadamiajacy wysylajacego
    > ze na email odbiorcy pojdzie rowniez reklama? czy wtedy to tez bedzie

    tak, bedzie to moim zdaniem spam.

    ale reklame mozesz umiesic na stronie z kartka, wtedy jest ok.

  • 3. Data: 2003-03-23 19:55:05
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    a jakby system wysylal powiadomienie do nadawcy ze kartka zostala odebrana i
    tam bylaby reklama. oczywiscie podajac stosowna informacje nadawcy?

    mongooes

  • 4. Data: 2003-03-23 20:00:26
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > a jakby system wysylal powiadomienie do nadawcy ze kartka zostala odebrana
    > tam bylaby reklama. oczywiscie podajac stosowna informacje nadawcy?

    ok, pod warunkiem, ze zanim gosc "wysle komus kartke",
    otrzyma regulamin, w ktorym wyrazi zgode :)

  • 5. Data: 2003-03-23 22:26:26
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Mongooes w N 23 mar 2003 08:55:05p napisal(a) nastepujace slowa :

    > a jakby system wysylal powiadomienie do nadawcy ze kartka zostala
    > odebrana i tam bylaby reklama.

    a to popularne rozwiazanie, (wp i onet chyba tak robily/nie wiem czy
    jeszcze robia)

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 6. Data: 2003-03-24 09:51:41
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2003-03-23 20:55, Mongooes wrote :
    > a jakby system wysylal powiadomienie do nadawcy ze kartka zostala odebrana i
    > tam bylaby reklama. oczywiscie podajac stosowna informacje nadawcy?

    Mysle, ze moglbys tak zrobic, ze w regulaminie, ktora "wysylajacy"
    kartke powinien przeczytac, napiszesz, ze to on ponosi odpowiedzialnosc
    za potraktowanie przez odbiorce tego listu za spam.
    Ale albo zrezygnuj z tej reklamy w liscie, albo musisz o tym
    poinformowac "wysylajacego" (np. zamieszczajac przykladowy list).
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 7. Data: 2003-03-24 14:40:33
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    OK dzieki wszystkim za odpowiedzi.

    Mongooes

  • 8. Data: 2003-03-25 10:10:41
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    "Wojciech Szweicer" <p...@w...onet.pl> wrote in message
    > Mysle, ze moglbys tak zrobic, ze w regulaminie, ktora "wysylajacy"
    > kartke powinien przeczytac, napiszesz, ze to on ponosi odpowiedzialnosc
    > za potraktowanie przez odbiorce tego listu za spam.

    Coz za swobodne podejscie do wyrazenia zgody przez odbiorce ;>
    http://www.vagla.pl/swiadczenie_uslug_droga_elektron
    iczna/

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant |
    http://www.piit.org.pl