  • 1. Data: 2008-11-28 18:11:43
    Temat: Jak to jest z aktem oskarzenia?
    Od: "Kamil K." <n...@i...com>

    Czy sad ma obowiazek poinformowania mnie jako oskarzonego o wplynieciu
    do nich aktu oskarzenia?
    I czy prawdą jest ze odpis aktu oskarzenia wysylany jest dopiero z
    wyrokiem ?

  • 2. Data: 2008-11-28 18:26:52
    Temat: Re: Jak to jest z aktem oskarzenia?
    Od: "Kamil K." <n...@i...com>

    Kamil K. pisze:
    > I czy prawdą jest ze odpis aktu oskarzenia wysylany jest dopiero z
    > wyrokiem ?

    Jesli o to chodzi to, to w przypadku postepowania nakazowego, doczytalem
    sie ze akt oskarzenia wysylaja razem z wyrokiem.
    Tylko co z 1 pytaniem...

  • 3. Data: 2008-11-28 18:53:20
    Od: "Kamil K." <n...@i...com>

    Kamil K. pisze:
    > Tylko co z 1 pytaniem...

    "Art. 334. § 1. Z aktem oskarżenia przesyła się sądowi akta
    postępowania przygotowawczego wraz z załącznikami, a także po jednym
    odpisie aktu oskarżenia dla każdego oskarżonego.

    § 2. O przesłaniu aktu oskarżenia do sądu oraz o treści przepisów art.
    335 i 387oskarżyciel publiczny zawiadamia oskarżonego i ujawnionego
    pokrzywdzonego, a także osobę lub instytucję, która złożyła
    zawiadomienie o przestępstwie. Pokrzywdzonego należy pouczyć o
    uprawnieniach związanych z dochodzeniem roszczeń majątkowych, a w razie
    potrzeby także o prawie do zgłoszenia oświadczenia o działaniu w
    charakterze oskarżyciela posiłkowego."

    Czy to znaczy ze powinienem jako oskarzony taki akt oskarzenia otrzymac
    jeszcze przed otrzymaniem wyroku?

  • 4. Data: 2008-11-28 20:28:59
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Czy to znaczy ze powinienem jako oskarzony taki akt oskarzenia otrzymac
    > jeszcze przed otrzymaniem wyroku?

    Nie. Gdy prokurator kieruje akt oskarzenia lub zatwierdza policyjny akt
    oskarzenia wysyla do oskarzonego pismo informujace o tym. Prezes sadu bada
    wniesiony akt oskarzenia i jesli stwierdza ze jest poprawny to zarzadza
    doreczenie go oskarzonemu.

    Cezar

  • 5. Data: 2008-11-28 20:29:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kamil K. pisze:

    > Czy to znaczy ze powinienem jako oskarzony taki akt oskarzenia otrzymac
    > jeszcze przed otrzymaniem wyroku?

    To znaczy to co jest tam dość jasno napisane. I nie jest to to o czym
    piszesz.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 6. Data: 2008-11-28 20:30:58
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 28 Lis, 19:11, "Kamil K." <n...@i...com> wrote:
    > Czy sad ma obowiazek poinformowania mnie jako oskarzonego o wplynieciu
    > do nich aktu oskarzenia?
    > I czy prawdą jest ze odpis aktu oskarzenia wysylany jest dopiero z
    > wyrokiem ?

    Nie Sąd. O wpłynięciu aktu oskarżenia do sądu informuje oskarżonego
    PROKURATOR.

    Nie słyszałem większej bzdury niż to, że akt oskarżenia jest wysyłany
    z wyrokiem. To nie ma żadnego sensu.
    Sąd wysyła odpis aktu oskarżenia przed pierwszą rozprawą, żeby
    oskarżony mógł zapoznać się z nim i wiedzieć
    jak się bronić. Jak miałby sens wysłanie aktu oskarżenia razem z
    wyrokiem?
    Nie ma takiej możliwości.

    Jeśli stawisz się na jakiejkolwiek rozprawie to sąd pouczy Cię o art.
    376 k.p.k.:
    Art. 376. § 1. (281) Jeżeli oskarżony, który złożył już wyjaśnienia,
    opuścił salę rozprawy bez zezwolenia przewodniczącego, sąd może
    prowadzić rozprawę w dalszym ciągu pomimo nieobecności oskarżonego, a
    wyroku wydanego w tym wypadku nie uważa się za zaoczny.

    Wtedy możesz już nie przychodzić na rozprawy. Sąd wyśle Ci odpis
    wyroku z pouczeniem o sposobie i terminie wniesienia zażalenia.

  • 7. Data: 2008-11-28 20:47:36
    Od: "Kamil K." <n...@i...com>

    Cezar pisze:

> [...]
    > wniesiony akt oskarzenia i jesli stwierdza ze jest poprawny to zarzadza

    sorry, zle napisalem. Chodzilo mi o to wlasnie co napisales Ty, czyli
    powinni mnie poinformowac ze taki akt oskarzenia wplynal do nich, a nie
    wyslac mi taki akt oskarzenia. Moj blad ;)

  • 8. Data: 2008-11-28 20:52:57
    Od: "Kamil K." <n...@i...com>

    piotrliwszic pisze:

    > Nie Sąd. O wpłynięciu aktu oskarżenia do sądu informuje oskarżonego
    > PROKURATOR.
    No wlasnie ma taki obowiazek, a w moim wypadku tego nie uczynił. Dsisiaj
    przegladalem akta sprawy i zadnej informacji o tym, ze bylo cos takiego
    do mnie wysylane, nie znalazlem. Znaczy to ze nie dopelnili swoich
    obowiazkow.

> [...]
    > oskarżony mógł zapoznać się z nim i wiedzieć
    > jak się bronić. Jak miałby sens wysłanie aktu oskarżenia razem z

    to zerknik w kpk. W sprawach uproszczonych tak wlasnie robia. Chore to
    jest niestety. W moim wypadku zapadl wyrok nakazowy

> [...]
    >
    > Wtedy możesz już nie przychodzić na rozprawy. Sąd wyśle Ci odpis
    > wyroku z pouczeniem o sposobie i terminie wniesienia zażalenia.

    To juz mnie nie interesuje poki co ;)

  • 9. Data: 2008-11-28 21:19:21
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > sorry, zle napisalem. Chodzilo mi o to wlasnie co napisales Ty, czyli
    > powinni mnie poinformowac ze taki akt oskarzenia wplynal do nich, a nie
    > wyslac mi taki akt oskarzenia. Moj blad ;)

    Cos krecisz. Powtarzam : prokurator wysle pismo, ze skierowal akt oskarzenia
    do sadu (samego aktu nie wysle). Jak prezes sadu przyjmie akt oskarzenia to
    wysle co jego odpis (kopie), ale nie pismo.

    Cezar

  • 10. Data: 2008-11-28 21:22:52
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Nie Sąd. O wpłynięciu aktu oskarżenia do sądu informuje oskarżonego
    PROKURATOR.

    Prokurator nie informuje, ze akt oskarzenia "wpłynął" do sadu, tylko ze go
    "wysłał" do sadu.
    Nastepnie prezes sadu bada taki akt oskarzenia i albo go zwraca
    prokuratorowi (art 337 kpk) - czyli nie wplynal, bo zostal cofiniety; albo
    go przyjmuje (w tym momencie akt wplywa do sadu) i zarzadza dorecznie odpisu
    aktu oskarzenia oskarzonemu (we. pokrzywdoznemu tez w przypadku wskaznym w
    kpk).

    Cezar