    Date: Fri, 28 Nov 2008 21:52:57 +0100
    From: "Kamil K." <n...@i...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z aktem oskarzenia?

    piotrliwszic pisze:

    > Nie Sąd. O wpłynięciu aktu oskarżenia do sądu informuje oskarżonego
    > PROKURATOR.
    No wlasnie ma taki obowiazek, a w moim wypadku tego nie uczynił. Dsisiaj
    przegladalem akta sprawy i zadnej informacji o tym, ze bylo cos takiego
    do mnie wysylane, nie znalazlem. Znaczy to ze nie dopelnili swoich
    obowiazkow.

    > Nie słyszałem większej bzdury niż to, że akt oskarżenia jest wysyłany
    > z wyrokiem. To nie ma żadnego sensu.
    > Sąd wysyła odpis aktu oskarżenia przed pierwszą rozprawą, żeby
    > oskarżony mógł zapoznać się z nim i wiedzieć
    > jak się bronić. Jak miałby sens wysłanie aktu oskarżenia razem z
    > wyrokiem?
    > Nie ma takiej możliwości.

    to zerknik w kpk. W sprawach uproszczonych tak wlasnie robia. Chore to
    jest niestety. W moim wypadku zapadl wyrok nakazowy

    > Jeśli stawisz się na jakiejkolwiek rozprawie to sąd pouczy Cię o art.
    > 376 k.p.k.:
    > Art. 376. § 1. (281) Jeżeli oskarżony, który złożył już wyjaśnienia,
    > opuścił salę rozprawy bez zezwolenia przewodniczącego, sąd może
    > prowadzić rozprawę w dalszym ciągu pomimo nieobecności oskarżonego, a
    > wyroku wydanego w tym wypadku nie uważa się za zaoczny.
    >
    > Wtedy możesz już nie przychodzić na rozprawy. Sąd wyśle Ci odpis
    > wyroku z pouczeniem o sposobie i terminie wniesienia zażalenia.

    To juz mnie nie interesuje poki co ;)