  • 1. Data: 2003-06-05 08:17:29
    Temat: Jak się zrzec pełnomocnictwa ??? - pilne !!!
    Od: "nelson" <p...@p...fm>

    Witam

    Na wstępie przepraszam, jeśli mój opis będzie niezbyt
    fachowy i chaotyczny, ale laik ze mnie...

    Jest grupa spadkobierców nieruchomości, około 15 osób, bliższa
    i dalsza rodzina. Nieruchomość do pewnego momentu była
    wynajmowana na działalność gosp. pewnej spółdzielni.

    Rodzina założyła w banku rachunek, spisano stosowną umowę
    z bankiem, zostali wyznaczeni 3 pełnomocnicy, którzy mieli nim zarządzać.
    Jednym z tych pełnomocników jest moja matka.

    Wpływy na rachunek z tytułu wynajmu sie skończyły.

    Moja matka nie ma juz siły tym się zajmować, chodzić do banku,
    wykonywac przelewy i tego typu sprawy.

    Jeden z pełnomocników zmarł, drugi mieszka w innym mieście,
    a wszelkie operacje można realizować tylko w oddziale, gdzie
    jest rachunek, więc robi to moja matka.

    Poszła do banku zapytać jak zrezygnować z pełnomocnictwa, to
    powiedzieli jej, że musi mieć zgodę pozostałych spadkobierców,
    i że trzeba wyznaczyc nowych pełnomocników i spisac nową
    umowę.

    Czy tak jest faktycznie ???
    Co zrobić, zeby pozbyć się tego "zaszczytu"
    Obawiam się, że reszcie rodzinki pasuje taki układ i nie zrobią
    nic by go zmienić.

    nelson

  • 2. Data: 2003-06-05 11:41:48
    Temat: Re: Jak się zrzec pełnomocnictwa ??? - pilne !!!
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "nelson" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Na wstępie przepraszam, jeśli mój opis będzie niezbyt
    > fachowy i chaotyczny, ale laik ze mnie...

    a po co sie "zrzekac"
    nie lepiej po prostu przestać je wykonywac i juz ?

    w banku powiedzieli to co dla nich wygodne aby mieli kogo ciągac
    w swoich sprawach,
    jak nikt nie bedzie wykonywał pełnomocnictwa to powstanie taki
    "martwy rachunek" i to zmartwienie banku co z nim zrobi.

    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-05 12:12:50
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    >
    > Czy tak jest faktycznie ???
    > Co zrobić, zeby pozbyć się tego "zaszczytu"
    > Obawiam się, że reszcie rodzinki pasuje taki układ i nie zrobią
    Samo udzielenie pełnomocnictwa nie nakłada żadnych obowiązków dla
    pełnomocnika. Dlatego właśnie w prawie nie ma instytucji zrzeczenia się z
    niego, bo nie jest to potrzebne. Pełnomoctwo to tylko uprawnienie, a nie
    obowiązek. Twoja matka może po prostu zaprzestać korzystania z niego.
    Oczywiście w dobrym tonie byłoby powiadomienie pozostałych, ale to już nie
    należy do kwestii prawnych...
    burenezo

  • 4. Data: 2003-06-06 09:08:42
    Temat: Odp: Jak się zrzec pełnomocnictwa ??? - pilne !!!
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Tom <...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bbnbns$elt$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > obowiązek. Twoja matka może po prostu zaprzestać korzystania z niego.
    > Oczywiście w dobrym tonie byłoby powiadomienie pozostałych, ale to już nie

    czyżby? to takim sposobem można by kazdą umowę bankową wrzucić do kosza ...
    ja myśle, ze pewne treści umów mówią same za siebie na jakich warunkach sie
    je podpisuje ale może sie myle ? :-)

    Sandra