  • 1. Data: 2003-06-05 08:08:38
    Temat: podpisanie nieprawdziwej umowy - szantaz
    Od: k...@p...onet.pl

    Moj znajomy, ktory jest bezrobotny, dogadał się z włascicielem firmy
    organizujacej kurs tworzenia stron WWW, że w zamian za uczeszczanie na kurs
    bedzie mu przepisywał na komupterze roznego rodzaju materialy, skanowal itp. Po
    jakims czasie wlaściciel tejze firmy podsunął mu umowę do podpisania. Byla to
    umowa w ktorj napisane jest, że znajomy bedzie uczeszczał na kurs itp, umowa
    zawierala tez warunki platnosci za tenze kurs, że jej zerwanie wiaze sie z
    konekwencjami finansowymi. Znajomy popełnił duzy blad podpiujac to, bo minelo
    jakieś 2-3 m-ce i facet zaczął go szantazować ze ma mu zaplacic wraz z
    odsetkami wynoszącym 1% za kazdy dzien zwloki, bedzie to w sumie niemala kwota
    bo kurs kosztował 1500zł. Wiem ze to byla straszna glupota z jego strony, ale
    mam pytanie co mozna w tej chwili zrobić? Czy facet może bezkarnie go
    szantazować, bo ma umowe, a moj znajomy nie ma żadnego papierka, acha dodatkowo
    jeszcze roznosił mu ulotki, za ktore facet mial mu zaplacic a nie zaplacil ani
    grosza, moj znajomy ma jeszcze jakieś 20 tys. jego ulotek u domu, których nie
    roznisl. Czy moga posluzyć one za dowod ze facet zatrudniał go na czarno? Wiem
    tez ze zatrudniał innych na czarno do roznaszenia ulotek.
    Ale sednem sprawy jest te umowa, czy moj znajomy moze w jakikolwiek sposob
    dochodzic swoich praw. Przeciez musi byc cos, nie dosc ze nie pracy to gosciu
    tak go wrobil. Bardzo prosze o pomoc.
    dziekue, pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2003-06-05 12:17:33