  • 1. Data: 2003-06-05 08:36:38
    Temat: Jak uniknac doplaty podatku za mieszkanie
    Od: "Yoshin" <p...@g...pl>

    Witam,

    Dwa miesiace temu kupilem mieszkanie przez agencje nieruchomosci po 2800 za
    metr. Teraz przyszlo do mnie wezwanie z urzedu skarbowego, ze mam doplacic
    do podatku poniewaz zakupilem mieszkanie ponizej ceny rynkowej.
    Wg urzedu cena rynkowa mieszkania wynosi 3500 zł za metr i od tej sumy mam
    zaplacic podatek.

    Jak to zrobic by nic nie zplacic?

    Cała sprawa zalatwiana byla uczciwie bez zanizenia ceny mieszkania.

    Z gory dziekuje...

    Pozdrawiam,
    Yoshin
    (z adresu @ usun "_no_spam" )

  • 2. Data: 2003-06-05 11:17:11
    Temat: Re: Jak uniknac doplaty podatku za mieszkanie
    Od: "Zeta" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > do podatku poniewaz zakupilem mieszkanie ponizej ceny rynkowej.
    > Wg urzedu cena rynkowa mieszkania wynosi 3500 zł za metr i od tej sumy mam

    Mnie też to spotkało dwa lata temu . No cóż Urząd skarbowy kieruję się
    swoją wyceną za m która ni jak sie ma do tej rynkowej .
    Myśmy walczyli tzn wezwaliśmy rzeczoznawcę . Skutek był taki że rzeczoznawca
    wysłany z US potwierdził ich wersję .
    Możesz natomiast obniżyć wartość mieszkania jeżeli udowodnisz że w nie
    zainwestowałeś (myślę to o rachunkach za glazurę .terakotę , farbę itd) o
    ile oczywiście masz takowe.
    Pozd Renata

    ---

  • 3. Data: 2003-06-05 11:38:49
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Yoshin" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaplacic podatek.
    >
    > Jak to zrobic by nic nie zplacic?
    >
    > Cała sprawa zalatwiana byla uczciwie bez zanizenia ceny mieszkania.

    rzecz jest dośc prosta,
    kontaktujesz się z rzeczoznawcą majątkowym i zamawiasz operat szacunkowy
    w celu wyżej opisanym, jeżeli twoje słowa maja oparcie w rynku lokalnym,
    to wycena będzie opiewała na wartośc taka jaka zapłaciłeś,
    taki operat przedkładasz w US i wtedy to juz ich kłopot co z tym zrobić.

    mozna tez inaczej ale nie wiem czy to lepiej:
    upierasz się i mówisz że nie skorygujesz ceny, wtedu US musi postawic swoja
    wycenę,
    jeżeli się z nią nie zgodzisz, a jest na to duża szansa, to dopiero wtedy
    zamawiasz własną wycenę,
    ale może nie być chetnych do robiena tzw. kontrwyceny, wtedy musisz lepiej
    szukac rzeczoznawcy
    a i operat będzie bardzej kosztowny,
    generalnie zakreśliłem kierunek, do ciebie nalezy wybór,

    pzdr,
    JarekM