eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak się z tego wykręcić? ( skierowanie do sanatorium od ZUS ) › Re: Jak się z tego wykręcić? ( skierowanie do sanatorium od ZUS )
    From: Tomaszek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się z tego wykręcić? ( skierowanie do sanatorium od ZUS )
    Date: Wed, 19 Jan 2011 20:26:58 +0100

    W dniu 2011-01-19 19:57, cyklista pisze:
    > STOP, coś mi tu nie gra, jak może być równocześnie na zwolnieniu i mieć
    > zasiłek dla bezrobotnych (to od czego to zwolnienie?)

    Po zwolnieniu z pracy poszła do UP i dostała zasiłek.

    > Żeby dostać zasiłek musiała byc zwolniona z pracy, nie mogła być
    > zwolniona jak była na zwolnieniu, więc zwolnienie musiało się skończyć.

    Tak też się stało.

    > A jak ją zwolnili bo się skończyło zwolnienie to z jakiej okazji lekarz
    > i w jakim celu jej wydał nowe? (bo jakby nie była na zwolnieniu to by
    > zus nic do niej nie miał), a jak jest na zwolnieniu to dlaczego dostaje
    > zasiłek a nie wypłatę z zusu?

    Wygląda to tak:
    - dzień dobry pani, może mi pani wystawić taki o taki papier?
    - Proszę bardzo, na ile dni?

    Lekarze w tym kraju za nic nie odpowiadają, nie grozi im żadna
    odpowiedzialność. Tu nie ma mowy o żadnej łapówce!! Wystarczy pójść i
    poprosić!!

    > Może ktoś mi wyjaśni jak to jest ze zwolnieniami i zasiłkami w tym samym
    > czasie bo dla mnie to na razie jest zdrowo poplątane.

    Mama poszła na zwolnienie, płacił przez jakiś czas ZUS, pracodawca
    zwolnił. Poszła do UP, dostała zasiłek. Tak to wygląda. Kwestia
    uzyskania kolejnego papierka o chorobie to czysta formalność, wizyta
    prywatna i lekarz podbija pieczątkę nawet pod własnym wyrokiem śmierci.
    Kolejna choroba to kolejna niezdolność do pracy. Fakty nie mają tu nic
    do rzeczy:(