    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 1 Feb 2011 13:03:20 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Jak się pozbyć byłego męża z domu

    On Mon, 31 Jan 2011, Lidia Molenda wrote:

    > Ale jeżeli ja dopełnię wszystkich formalności tz. spłace go itp. on się
    > wymelduje zgodnie z umową ( nie oddam mu pieniędzy wcześniej )

    W kwestii formalnej: jak mu nie oddasz pieniędzy wcześniej, to może
    się upierać że dziwnie brzmi Twoje twierdzenie o "spłaceniu".
    I sama to przyznasz.

    Teraz ad rem acz trochę OT.
    Jeśli mi w opisach czegoś brakuje, to jasnej odpowiedzi na pytanie:
    "czy dla określenia lokatorskiego zamieszkiwania ma znaczenie fakt
    uprzedniego zamieszkiwania przez właściciela, a jeśli nie, to czy
    ochrona posiadania jest wystarczającą przeszkodą w egzekucji
    zwolnienia lokalu".
    Inaczej mówiąc: czy możliwy jest taki układ, że kupujemy od kogoś
    mieszkanie, akt podpisany, on pieniądze bierze, zgadza się ze
    mieszkanie nasze, ale się nie wyprowadzi. "Przecież cały czas
    tutaj mieszkałem".
    To taki sam przykład!
    A uwagę przyciąga drobiazg: ochrona *szczególna* z ustawy
    przysługuje *lokatorom*.
    (były) (współ)właściciel takim nie jest.
    Niemniej zasady ogólne z KC (o ochronie posiadania) pozostają
    w mocy. Jak to wobec tego jest, że nie ma w prasie stosów opisów
    przypadków "sprzedał mieszkanie a nie chce się wyprowadzić"?

    pzdr, Gotfryd