  • 21. Data: 2016-07-19 14:50:18
    Temat: Re: Jak przyszła emerytura?
    Od: m <m...@g...com>

    @tlen.pl...
    > A zarobki przed dwoma laty ?
    > Bo IMO - cos tu sie ZUS pomylil, moze usrednil zarobki.
    >
    > Bo od 7500 to powinno byc 19.52% skladki = 1464 zl, przez 25 lat
    > jeszcze skladane, a potem przez ~19 wyplacane - to nawet bez
    > wczesniejszych lat wychodzi ~1900zl/mc.

    Nie przez 25 składane i 19 wypłacane tylko odwrotnie. I nie wiem skąd Ci
    wychodzi 1900zł/mc z samych 2 lat pensji 7500.

    Mi wychodzi że przy założeniu że pensja rosła liniowo od 800 do 7500
    przez 19 lat, to przy założeniu 3% inflacji i comiesięcznej indeksacji
    do tej inflacji - skumulowany kapitał to 230 tys. Nie chce mi się liczyć
    ile będzie wynosić miesięczna renta z tego po podzieleniu przez 25 przy
    założeniu że kapitał nadal pracuje, ale na oko 1900zł/mc jest wartością
    realną.

    p. m.

  • 22. Data: 2016-07-19 16:08:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 19.07.2016 13:46, J.F. wrote:

    >Nie przez 25 składane i 19 wypłacane tylko odwrotnie. I nie wiem skąd
    >Ci
    >wychodzi 1900zł/mc z samych 2 lat pensji 7500.

    Nie 2 lat, tylko 25 lat przyszlych. A w zasadzie to powinno byc nawet
    27 lat, bo 2 juz pewne.

    J.

  • 23. Data: 2016-07-19 19:16:05
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-18 o 17:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "rg" napisał w wiadomości grup
    com...
    > Mon, 18 Jul 2016 16:53:46 +0200, w
    >
    > Skonczyly ?
    > http://www.emeryturyirenty.pl/artykul,1701,3949,emer
    ytura-bez-wzgledu-na-dlugosc-stazu-pracy.html

    > Z jednej strony - nalezy sie, z drugiej - nie wiadomo ile sie nalezy.

    Jak nie placil składek na emeryturę do ZUS to emerytury raczej nie ma
    Niezaleznie od tego ile lat pracował.

    --
    animka

  • 24. Data: 2016-07-20 18:45:33
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-18 o 18:08, z pisze:
    > To by oznaczało że muszę mieć okres składkowy/nieskładkowy 25 lat
    > Dobrze kombinuję że wlicza się w to bezrobocie, wojsko, studia, szkołę
    > średnią chyba już nie?

    Coś mi się kojarzy, że jakiś czas temu do okresu zatrudnienia liczyła
    się szkoła zawodowa i technikum (czyli szkoła średnia), "ogólniak" już nie.
    Ale nie wiem, czy przypadkiem to się liczyło jako staż pracy tylko do
    wyliczenia przysługującego urlopu. Może też liczą do okresu nieskładkowego?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2016-07-21 07:53:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-20 18:45, Kviat pisze:

> [...]
    > Ale nie wiem, czy przypadkiem to się liczyło jako staż pracy tylko do
    > wyliczenia przysługującego urlopu. Może też liczą do okresu nieskładkowego?

    Liczyło się jako staż pracy (ogólniak też), ale nie wiem, czy nie jako
    okres nieskładkowy - możliwe, że wcześniej w tych przyzakładowych
    zawodówkach i technikach liczyli okres składkowy (ze względu na praktyki)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/promocje

  • 26. Data: 2016-07-21 14:25:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-21 o 07:53, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Liczyło się jako staż pracy (ogólniak też), ale nie wiem, czy nie jako
    > okres nieskładkowy - możliwe, że wcześniej w tych przyzakładowych
    > zawodówkach i technikach liczyli okres składkowy (ze względu na praktyki)

    O właśnie 5 lat technikum z praktykami :-)
    Dzięki

  • 27. Data: 2016-07-25 12:11:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Powiedzmy że pracuję całe życie na umowę o dzieło ;-)
    >W związku z tym nie odkładam na emeryturę składek.
    >Czy dostanę jakieś świadczenie czy nie?
    >Socjalne czy coś ten deseń?

    A propos

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/coraz-wi%C4%99cej-emerytur-ni%C5%BCszych-ni%
    C5%BC-880-z%C5%82-kogo-dotyczy-problem-biednej-staro
    %C5%9Bci/ar-BBuhgp4

    "W ostatnich pięciu latach liczba seniorów z minimalnymi świadczeniami
    z ZUS spadła o 44 tys. Nie ma się jednak z czego cieszyć: coraz więcej
    osób otrzymuje wypłaty poniżej gwarantowanego teoretycznie poziomu 880

    od 2011 r. liczba świadczeń niższych od minimalnych wzrosła z 23 tys.
    do ponad 76 tys. Wzrost przekroczył więc 200 proc."

    Do grona emerytów dołączają już osoby, które objął nowy, wprowadzony
    pod koniec lat 90. system. W nim zaś rośnie grupa tych, którzy ani nie
    odłożyli odpowiedniej sumy, ani nie mają odpowiedniego stażu pracy, by
    uzyskać minimalne świadczenie (dziś to ok. 880 zł miesięcznie). Taki
    stan rzeczy to efekt wprowadzonej w 1999 r. zasady, że z każdej
    wpłaconej składki musi być po osiągnięciu wieku emerytalnego wyliczone
    świadczenie. I to bez względu na staż pracy. - Dzieje się tak, nawet
    jeśli ktoś wpłacił jedną czy dwie składki. Stąd biorą się emerytury po
    24 grosze - wyjaśnia Aleksandra Wiktorow, rzecznik finansowy i była
    prezes ZUS.

    Sytuacja dzisiejszych najbiedniejszych seniorów jest o tyle korzystna,
    że w poprzednim systemie część z nich w ogóle nie kwalifikowałaby się
    do otrzymania jakiegokolwiek świadczenia, nawet groszowego:
    obowiązywał bowiem wymóg 15-letniego stażu pracy kobiet i 20-letniego
    mężczyzn."

    Hm, 24 grosze co miesiac, to nie jest chyba korzystniejsza sytuacja
    :-)

    Tak wiec - czas odkladac na starosc i/lub placic skladki do ZUS...

    J.

  • 28. Data: 2016-07-26 16:54:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

[...]

    ---
    Ja bym odkładał na "średniość" bo starości możemy nie dożyć a trudność w
    zatrudnieniu dotknie nas wcześniej.