  • 1. Data: 2016-07-18 07:39:35
    Temat: Mieszkanie w lokalu użytkowym jaka kara?
    Od: i...@g...com

    Witam!
    Poruszam się na wózku inwalidzkim i trudno jest mi znaleźć tanie i bez barier
    archiktektonicznych mieszkanie.
    Znalazłem za to parę lokali użytkowych, dostępnych od poziomu ulicy.
    Nie chcę w tym lokalu wykonywać żadnych przeróbek, chcę tylko w nim spać.
    Czy ktoś z Państwa się orientuje, czy Inspektor Budowlany mógły mnie za to ukarać
    Pozdrawiam
    Piotr G.

  • 2. Data: 2016-07-18 12:29:19
    Temat: Re: Mieszkanie w lokalu użytkowym jaka kara?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zmiana przeznaczenia lokalu.
    Kupujesz, czy najmujesz?
    Można zgłosić chęć zmiany przeznaczenia lokalu do wydziału architektury urzędu miasta
    (dzielnicy, gminy), muszą sie ustosunkować w ciągu 30 dni (a w praktyce będą
    wymyslac, że czegos nie dostarczyłes), tylko kłopot, że zwykle wyciąg z mapy
    geodezyjnej każą dołączyć, co trwa i kosztuje (przy braku miejscowego planu
    zagospodarowania przestrzennego, może cos się zmieniło).
    Przewaga lokalu/pomieszczenia mieszkalnego nad uzytkowym to o wiele niższe podatki
    dla lokali mieszkalnych (a moze i roczne opłaty za wieczyste uzytkowanie), brak VAT-u
    przy najmie (zwolnienie przedmiotowe), jakieś ulgi/dodatki mieszkaniowe, łatwiejszy
    kredyt hipoteczny (na użytkowe to przechlapane).
    Tak generalnie to lokal/pomieszczenie musi spełniać wymagania dla stałego pobytu
    ludzi (wentylacja, oświetlenie, sprawdź w rozporządzeniu ministra infrastruktury).
    Mozna kombinować (hotele to chyba budynki/lokale uzytkowe? ktoś wie?).
    Za samowolną zmianę przeznaczenia sa opłaty, i to bardzo (!!!) słone, ale opłaty
    mozna uniknąć przywracając lokal/pomieszczenie do stanu pierwotnego (czyli w Twoim
    przypadku żadne przeróbki, po prostu wyprowadzka), poza tym od pierwszego donosu
    życzliwych sasiadów do ukończenia drogi przed NSA minie parę lat, zanim decyzja
    stałaby się ostateczna.
    Może byc kłopot z meldunkiem (był taki jeden malarz kominów, co twierdził, że
    meldunki znikną razem z abonamentem RTV, ale spie.....ł na zachód po policzeniu
    głosów).

    -----

  • 3. Data: 2016-07-18 15:26:51
    Od: i...@g...com

    Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Myślałem naiwnie, że jak to będzie mój lokal
    własnościowy to będę mógł z nim robić co mi się podoba...

    Czytałem o problemach jakie ludzie mieli przy przekształceniu lokalu użytkowego w
    mieszkalny i odwrotnie, ile czasu, pieniędzy i nerwów ich to kosztowało i nie zawsze
    się udawało!