  • 11. Data: 2016-07-18 17:39:31
    Temat: Re: Jak przyszła emerytura?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rg" napisał w wiadomości grup
    com...
    Mon, 18 Jul 2016 16:53:46 +0200, w
    >Nie, te czasy się skończyły :)

    Skonczyly ?
    http://www.emeryturyirenty.pl/artykul,1701,3949,emer
    ytura-bez-wzgledu-na-dlugosc-stazu-pracy.html

    Z jednej strony - nalezy sie, z drugiej - nie wiadomo ile sie nalezy.

    Za to ... epizod w ZUS to moze byc chyba zasilek dla bezrobotnych.

    J.

  • 12. Data: 2016-07-18 18:08:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-18 o 17:39, J.F. pisze:
> [...]
    >

    > Z jednej strony - nalezy sie, z drugiej - nie wiadomo ile sie nalezy.
    >
    > Za to ... epizod w ZUS to moze byc chyba zasilek dla bezrobotnych.

    "Przy krótkim okresie ubezpieczenia trudno zatem spodziewać się wysokiej
    emerytury. Wprawdzie ustawodawcy przewidzieli najniższą gwarantowaną
    kwotę tego świadczenia, jednak mogą na nią liczyć wyłącznie
    świadczeniobiorcy, którzy legitymują się okresem składkowym i
    nieskładkowym wynoszącym odpowiednio:

    co najmniej 25 lat - w przypadku mężczyzn"

    To by oznaczało że muszę mieć okres składkowy/nieskładkowy 25 lat
    Dobrze kombinuję że wlicza się w to bezrobocie, wojsko, studia, szkołę
    średnią chyba już nie?

    Aby i tak dostać te 880 zł? bez względu na zgromadzone składki?

  • 13. Data: 2016-07-18 19:49:43
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-18, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > A stawka minimalnej emerytury jest po co?
    > http://www.kadry.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/od-1-ma
    rca-2016-r-beda-obowiazywac-nowe-kwoty-najnizszych-e
    merytur-i-rent

    > Jeśli ktoś miał choćby krótkotrwały epizod w Zusie to dostanie te 882 zł
    > bo na więcej sobie nie uskładał?

    To zdaje się dla tych co się legitymują odpowiednim okresem ubezpieczeniowym,
    a nie dla wszystkich.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 14. Data: 2016-07-18 21:18:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >szkołę średnią chyba już nie?
    >Aby i tak dostać te 880 zł? bez względu na zgromadzone składki?

    O ile rozumiem, to troche tak - 880 zl sie nalezy, a ZUS "splaszcza"
    wyplaty - kto zarabial duzo, ten doplaci do tych, co zarabiali malo.

    Ale jak widzisz - prog przyznania tej "gwarantowanej minimalnej"
    emerytury jest jednak dosc wysoki - 25 lat pracy czy placenia.
    Kto tyle nie wyrobil, to nie wiem jak mu policza, ale chyba bedzie bez
    doplaty.

    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=391
    I grozi zero, albo prawie nic.

    J.

  • 15. Data: 2016-07-19 04:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > emerytury jest jednak dosc wysoki - 25 lat pracy czy placenia.
    > Kto tyle nie wyrobil, to nie wiem jak mu policza, ale chyba bedzie bez

    Jak do tego licza się umowy zlecenia? Czy tylko umowa o prace?
    A moze chodzi o miesiace w ktorych były opłacone jakiekolwiek składki,
    niezaleznie, z jakiego tytułu?

  • 16. Data: 2016-07-19 08:49:05
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 18 Jul 2016 21:18:57 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > O ile rozumiem, to troche tak - 880 zl sie nalezy, a ZUS "splaszcza"
    > wyplaty - kto zarabial duzo, ten doplaci do tych, co zarabiali malo.

    Spłaszcza to mało powiedziane.
    Znany mi przypadek: aktualnie przeproacowane 19 lat. Najniższe zarobki około 800-900
    w latach 90tych od tamtej pory w górę i obecne około 7500 brutto od około 2 lat,
    prognozowana emerytura przy utrzymaniu ich przez najbliższe 25 lat to niecałe 1600.
    Generalnie śmiech na sali.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 17. Data: 2016-07-19 08:57:48
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
    ..
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jak do tego licza się umowy zlecenia? Czy tylko umowa o prace?
    > A moze chodzi o miesiace w ktorych były opłacone jakiekolwiek składki,
    > niezaleznie, z jakiego tytułu?

    Oczywiście że chodzi o składki bez względu o tytuł z jakiego są płacone.

    Aktualnie przepisy przewidują emerytury dla osób które urodziły sie przed 1949r
    wypłacane z ZUS, emerytury przejściowe (10 lat) w których część jest wypłacana z ZUS
    wg. starych zasad, a część wg. nowych i część z OFE, oraz emerytury tylko wg nowych
    zasad dla kobiet urodzonych po 1954r i mężczyzn po 1958r z konta kapitałowego ZUS i
    OFE.

    Stara emerytura dla mężczyzny to kryterium wieku (65 lat+), lat pracy - opłacania
    składek min 25 lat i stosunek uzyskiwanego wynagrodzenia do średniej krajowej.

    Emerytura przejściowa to część obliczana jak dla starej i część kapitałowej (zarówno
    z ZUS jak i OFE). Aktualnie kapitałowa przysługuje gdy wysokość zgromadzonego
    kapitału przekracza 20 krotność zasiłku pielęgnacyjnego.

    Ze względu na wiek mężczyźni jeszcze nie kwalifikują sie do emerytury wg. nowych
    zasad.

    Zgodnie z prawem najniższa emerytura przysługuje osobom pobierającą starą emeryturę,
    lub przejściową.
    Osoby nie spełniające warunków przyznania emerytury (wiek, minimalny staż pracy,
    minimalna kwota zgromadzona na kapitałowym koncie emerytalnym, mają prawo ubiegać się
    o zasiłek z MOPS (finansowy, mieszkaniowy, bony na obiady) pod warunkiem że są
    zameldowani w danym mieście, dzielnicy.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2016-07-19 13:46:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >i obecne około 7500 brutto od około 2 lat,
    >prognozowana emerytura przy utrzymaniu ich przez najbliższe 25 lat to

    A zarobki przed dwoma laty ?
    Bo IMO - cos tu sie ZUS pomylil, moze usrednil zarobki.

    Bo od 7500 to powinno byc 19.52% skladki = 1464 zl, przez 25 lat
    jeszcze skladane, a potem przez ~19 wyplacane - to nawet bez
    wczesniejszych lat wychodzi ~1900zl/mc.

    Moze wczesniej byly kiepskie zarobki, moze mlody jestes i licza, ze
    dluzej pozyjesz, moze OFE nie wliczyli do tego.

    Przy czym zauwaz, ze to jest liczenie proporcjonalne do zarobkow, w
    starym portfelu byla czesc minimalna i czesc zalezna od
    zarobkow/dlugosci - to splaszczalo.
    W nowym tez chca minimum gwarantowac, wiec znow ktos musi doplacic ...

    J.

  • 19. Data: 2016-07-19 14:14:43
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 Jul 2016 13:46:35 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A zarobki przed dwoma laty ?

    przed dwoma laty jakieś 5000 brutto
    przed 10ciom jakieś 3000-3500, i rosło do dzisiaj

    > Bo IMO - cos tu sie ZUS pomylil, moze usrednil zarobki.

    nie wiem co zrobili, takie prognozy na papierze przysłali ;)

    > Moze wczesniej byly kiepskie zarobki, moze mlody jestes i licza, ze
    > dluzej pozyjesz, moze OFE nie wliczyli do tego.

    Z ofe już kilkadziesiąt tysięcy zajumali, reszte zawiną niebawem, a najdalej na kilka
    lat przed emeryturą

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 20. Data: 2016-07-19 14:37:07
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > To zdaje się dla tych co się legitymują odpowiednim okresem
    > ubezpieczeniowym,
    > a nie dla wszystkich.

    Nie wystarczy , że udokumentuje, że robił co może , i nie było dla niego
    roboty, czyli, że był zarejestrowany odpowiednio długo w PUP. To odpowiednio
    długo nie jest bardzo długie. No i oczywiście, że nie dali mu w PUPie pracy.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)