  • 11. Data: 2004-06-14 11:48:21
    Temat: Re: Jak pozbyć się odziedziczonego kredytu.
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Adam Kadlubek pisze:

> [...]
    >
    > Trzy lata temu moi rodzicie wzięli kredyt na zakup samochodu na kwotę
    > 23.000 pln ze spłatą przez osiem lat. Niestety kredyt był brany w DM
    > (czyli później w euro) przez co z powodu kursu euro rata urosła z 350 pln
    > do prawie 500. O ile było to dość kosztowne, ale wciąż do zniesienia.
    >
    > Rok po zabraniu kredytu zmarła moja matka. Niestety tydzień temu zmarł
    > również mój ojciec. Sprawa teraz wygląda tak, że teraz dziedzicząc ich
    > mieszkanie (w którym aktualnie mieszkam ja oraz siostra z mężem)
    > odziedziczę również kredyt na samochód którego nie jestem w stanie

    Nie tylko kredyt ale jeszcze "samochod jako taki"....

    > Sam jestem studentem, siostra jest bezrobotna (aczkolwiek w
    > trakcie rozpoczynania własnej działalności) natomiast szwagier pracuje,
    > ale za niewielkie pieniądze.
    >
    > Łączny dochód (moja renta rodzinna po ojcu razem ze stypendium z uczelni)
    > i dochód szwagra na pewno nie wystarczą aby utrzymać samochód oraz
    > mieszkanie.

    Wiec trzeba sprzedac samochod .....

    > Dlatego zastanawiam się jakie są w miarę bezbolesne metody aby pozbyć się
    > problemu samochodu. Z umowy wynika, że zabezpieczeniem kredytu jest sam
    > samochód oraz weksel in-blanco (aczkolwiek ten drugi jak przypuszczam na
    > wypadek gdyby samochód np. zniszczono) a wszelakie sprawy mają być
    > załatwione.
    >
    > Jeżeli ma to jakieś znaczenie: do tej pory raty były spłacane regularnie i
    > jeszcze nie mamy żadnych zaległości. Chcielibyśmy jednak zakończyć tą
    > sprawę jak najszybciej.

    Dziedzicza Panstwo nie"dlug" a SPADEK w sklad ktorego wchpdzo dlug...
    GDYBY dlug byl wiekszy niz majatek pozostawiony przez rodzicw
    "pozbylibyscie siePanstwo dlugu skladajac oswiadczenie
    oprzyjeciu spadku "z dobrodziejstwem inwentarza",
    lub odrzucajac (wasze dzieci tez..) spadek

    Poniewaz dlug jest mniejszy pozostaje go splacic...

    Boguslaw