    From: "Adam Kadlubek" <e...@e...in.signature>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak pozbyć się odziedziczonego kredytu.
    Date: Thu, 10 Jun 2004 17:20:36 +0200

    Witam.

    Mam sprawę która spędza mi sen z powiek, jako, że dotyczy bezpośrednio mnie.

    Trzy lata temu moi rodzicie wzięli kredyt na zakup samochodu na kwotę 23.000
    pln ze spłatą przez osiem lat. Niestety kredyt był brany w DM (czyli później
    w euro) przez co z powodu kursu euro rata urosła z 350 pln do prawie 500. O
    ile było to dość kosztowne, ale wciąż do zniesienia.

    Rok po zabraniu kredytu zmarła moja matka. Niestety tydzień temu zmarł
    również mój ojciec. Sprawa teraz wygląda tak, że teraz dziedzicząc ich
    mieszkanie (w którym aktualnie mieszkam ja oraz siostra z mężem) odziedziczę
    również kredyt na samochód którego nie jestem w stanie spłacić. Sam jestem
    studentem, siostra jest bezrobotna (aczkolwiek w trakcie rozpoczynania
    własnej działalności) natomiast szwagier pracuje, ale za niewielkie
    pieniądze.

    Łączny dochód (moja renta rodzinna po ojcu razem ze stypendium z uczelni) i
    dochód szwagra na pewno nie wystarczą aby utrzymać samochód oraz mieszkanie.

    Dlatego zastanawiam się jakie są w miarę bezbolesne metody aby pozbyć się
    problemu samochodu. Z umowy wynika, że zabezpieczeniem kredytu jest sam
    samochód oraz weksel in-blanco (aczkolwiek ten drugi jak przypuszczam na
    wypadek gdyby samochód np. zniszczono) a wszelakie sprawy mają być
    załatwione.

    Jeżeli ma to jakieś znaczenie: do tej pory raty były spłacane regularnie i
    jeszcze nie mamy żadnych zaległości. Chcielibyśmy jednak zakończyć tą sprawę
    jak najszybciej.

    Pozdrawiam.

    Adam Kadłubek | TTDSite: www.ttdeluxe.strategie.pl