  • 21. Data: 2016-04-29 19:55:48
    Temat: Re: Jak TK ma w d... szarego obywatela - na pierwszym lepszym przykładzie
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Aaa i dlatego działania komornika nie są dla Ciebie problemem ? No to
    > "fajny" Ty jesteś
    Problemem jest - ale szybka sprzedaż, a nie samo zajęcie.
    ---
    Dla kogo to jest problem ? Społeczeństwo potrzebuje prawności działań
    urzędów.

  • 22. Data: 2016-05-10 11:41:56
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/303697,Chciala-od-Po
    czty-Polskiej-dwoch-tysiecy-odszkodowania-dostala-33
    -zl

    Mieszkanka Tarnowa oskarżyła Pocztę Polską o zgubienie przekazu pieniężnego nadanego
    do ambasady kanadyjskiej. Przez to jej syn nie dostał na czas paszportu.

    W konsekwencji poleciał do Kanady w innym terminie i poniósł dodatkowe koszty w
    wysokości 2160 złotych. Takiego odszkodowania domagała się kobieta za niedostarczenie
    95 złotych na czas. Otrzymała od Poczty Polskiej zadośćuczynienie w wysokości 28
    złotych 25 groszy oraz zwrot opłaty za przekaz w wysokości 5 złotych 65 groszy.
    Tarnowianka sprawę skierowała do sądu. O wyjaśnienie tej kwestii sąd w Tarnowie
    zwrócił się do Trybunału Konstytucyjnego. Trybunał orzekł, że niewykonanie bądź
    nienależyte wykonanie przez Pocztę Polską usługi doręczenia listu, przekazu czy
    przesyłki nie narusza ustawy zasadniczej.
    Trybunał Konstytucyjny uznał, że w tym przypadku nie doszło do naruszenia zasady
    równości wobec prawa, przekaz pocztowy może bowiem realizować tylko Poczta Polska.
    Sytuacja prawna nadawców nie jest więc zróżnicowana, wszyscy korzystają z tej samej
    instytucji. Wg Trybunału, nie naruszono też konstytucyjnej zasady równego dostępu do
    sądu, ani gwarancji równej ochrony praw majątkowych.
    Trybunał zauważył, że Zarząd Poczty Polskiej ponosi ograniczoną odpowiedzialność za
    niewykonanie bądź nienależyte wykonanie usług, a pełne odszkodowanie nie jest zasadą
    konstytucyjną.
    Trybunał wydał orzeczenie przy jednym zdaniu odrębnym.

  • 23. Data: 2016-05-10 11:48:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-05-10, ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:

    > www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/303697,Chciala-od-Po
    czty-Polskiej-dwoch-tysiecy-odszkodowania-dostala-33
    -zl

    > Trybunał wydał orzeczenie przy jednym zdaniu odrębnym.

    No i? Teraz wszystko będzie winą trybunału, czy co?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2016-05-10 12:08:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    "Ignotus napisał w dniu 10.10.2008:
    Zaś co do orzeczeń niepublikowanych - nie przywiązywałbym do nich wielkiej wagi. Z
    publikacją orzeczeń SN praktyka jest taka, że nie podlegają publikacji zazwyczaj
    orzeczenia, które uznawane są za "wypadek przy pracy", albo takie, które są
    kontrowersyjne, lecz niedostatecznie uargumentowane."
    www.ebos.pl/opinie_prawne/1473_art_139_kpc.html
    ;-)))

  • 25. Data: 2016-05-10 14:39:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >że niewykonanie bądź nienależyte >wykonanie przez Pocztę Polską
    >usługi doręczenia listu, przekazu czy przesyłki nie narusza ustawy

    Co by nie mowic, to w Konstytucji nie ma zapisu "Obywatel ma prawo
    korzystac z Poczty" :-)

    >Trybunał Konstytucyjny uznał, że w tym przypadku nie doszło do
    >naruszenia zasady równości wobec prawa, przekaz pocztowy może bowiem
    >realizować tylko Poczta Polska.

    Ale to chyba wina Kanadyjczykow.
    Pelne zacofanie - nie wiedza co to przelew, nie wiedza co to karta,
    zapomnieli co to znaczy gotowka :-)

> [...]
    >odpowiedzialność za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie usług, a
    >pełne odszkodowanie nie jest zasadą konstytucyjną.

    No bo nie jest.
    Zobacz np stare zapisy na blonach/kliszach fotograficznych - producent
    ponosi odpowiedzialnosc do ceny blony, w razie uszkodzenia wyda nowa,
    dobra lub zwroci pieniadze, a nie bedzie zwracal za slub czy wyprawe
    na MtEverest.

    To samo masz np w komuputerach czy twardych dyskach, samochodach - za
    utrate danych czy niedojechanie na czas na lotnisko pieniedzy nie
    zwracamy :-)

    J.

  • 26. Data: 2016-05-10 17:19:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-05-16 o 11:41, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > wykonanie usług, a pełne odszkodowanie nie jest zasadą konstytucyjną.
    > Trybunał wydał orzeczenie przy jednym zdaniu odrębnym.

    Gdyby skierował zapytanie do SANEPID-u, to by pewnie się dowiedział, że
    niedoręczenie w terminie nie spowodowało zagrożenia epidemiologicznego.
    Tylko po co pytał?

  • 27. Data: 2016-05-10 18:20:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Do mnie wrócił wysłany przeze mnie list z pismem procesowym z dopiskiem na kopercie
    "ZWROT odmowa przyjęcia listy prosze kierować na biuro podawcze sądu". No i widzisz
    ten sąd nie potrzebuje kierować do jakiegoś tam Trybunału w mieście odległmym o
    kilkaset kilometrów żadnych zapytań, czy zwracanie listów z pismem procesowym strony
    jest zgodne z konstytucją. Łaskawcy, mogli przecież do kosza (niszczarki) wrzucić i
    co nam Pan zrobisz.

    -----

  • 28. Data: 2016-05-10 21:44:33
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 10 May 2016 18:20:35 +0200, w <ngt1on$soq$1@node2.news.atman.pl>,
    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> napisał(-a):

> [...]
    co nam Pan zrobisz.

    > -----
    niedoręczenie w terminie nie spowodowało zagrożenia epidemiologicznego.

    Być może miałeś takie same problemy jak z prawidłowym pisaniem postów na
    grupach. To co się dziwisz, że dostałeś z buta? :)

  • 29. Data: 2016-05-16 16:48:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-10 o 21:44, rg pisze:

> [...]
    >
    > Być może miałeś takie same problemy jak z prawidłowym pisaniem postów na
    > grupach. To co się dziwisz, że dostałeś z buta? :)

    Znając jego "inteligencję" pewnie adresata wpisuje w polu nadawca, a
    potem się, biedak, dziwi.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2016-05-17 15:54:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wygrałeś w sądzie?
    To nic nie znaczy dla TK, Rzepliński i tak każe Tobie ponieść koszty:
    www.rp.pl/W-sadzie-i-urzedzie/305179954-TK-Przepis-o
    -zwolnieniu-z-kosztow-w-sprawach-cywilnych---konstyt
    ucyjny.html