  • 1. Data: 2010-06-16 07:30:13
    Temat: Inwigilacja powszechna
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Jak zapewne wiecie w 2011 roku będzie inwigilacja powszechna. Przeglądam właśnie
    ustawę z dnia 4 marca 2010 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań
    w 2011 roku (Dz. U. z 26 marca 2010 r., Nr 47, poz. 277). Zastanawia mnie jedna
    rzecz:
    "Art. 23
    2) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 9 ust. 1 odmawia udzielenia ścisłych,
    wyczerpujących i zgodnych z prawdą odpowiedzi na pytania dotyczące danych
    określonych w ustawie i załączniku do rozporządzenia nr 763/2008 - podlega karze
    grzywny."

    Kto będzie weryfikował odpowiedzi? Przecież skoro można sprawdzić w innych
    "źródłach" poprawność to jaki sens ma łażenie po domach? Co grozi za
    nieprawdziwe odpowiedzi - przeglądam Dz. U. z 2008 r. Nr 133, poz. 848, z późn.
    zm i nie mogę znaleźć wielkości kary.

  • 2. Data: 2010-06-16 07:37:35
    Temat: Re: Inwigilacja powszechna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-06-2010 09:30, qwerty pisze:
> [...]
    > właśnie ustawę z dnia 4 marca 2010 r. o narodowym spisie powszechnym
    > ludności i mieszkań w 2011 roku (Dz. U. z 26 marca 2010 r., Nr 47, poz.

    Mały pikuś.
    Poczytaj co nam smażą lepszego.

    94,Nowa_ustawa_o_CBA___Zamach_na_wolnosc_obywatelska
    _.html

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-06-16 07:41:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał
> [...]
    > 763/2008 - podlega karze grzywny."
    >
    > Kto będzie weryfikował odpowiedzi? Przecież skoro można sprawdzić w innych

    Gdyby wszystko było można w innych to by nie robili spisu. A ta
    odpowiedzialność to jest raczej na zasadzie: "a jak by się okazało, że jest
    inaczej..."?

  • 4. Data: 2010-06-16 07:45:09
    Od: mi <m...@o...pl>

    qwerty wrote:
    > Kto będzie weryfikował odpowiedzi?

    Nikt. Dane ze spisu są chronione tajemnicą statystyczną, nie będą
    udostępniane innym instytucjom, które mogą dokonać weryfikacji. Dane
    spersonalizowane mają być docelowo wymazane. Tak jest w bajecznych
    założeniach. Z tym, że nikt rozsądny nie powinien wierzyć, że kopie nie
    zostaną zachowane a tym bardziej nie trafią do służb specjalnych.
    Obecnie nie tylko polskich a również europejskich.

    Polecam stare dobre metody chłopskie czyli uniki. "Panie, nie mam czasu,
    krowy muszę wydoić. Proszę wpaść za pięć lat."

> [...]
    > za nieprawdziwe odpowiedzi - przeglądam Dz. U. z 2008 r. Nr 133, poz.
    > 848, z późn. zm i nie mogę znaleźć wielkości kary.

    afaik nie ma sankcji. Biedny aparat represji by nie wydolił, biedni
    hipokryci w togach by nie nadąrzyli z wydawanie grzywien.

    mi

  • 5. Data: 2010-06-16 08:47:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > Mały pikuś.
    > Poczytaj co nam smażą lepszego.
    >
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,80197
    94,Nowa_ustawa_o_CBA___Zamach_na_wolnosc_obywatelska
    _.html

    "Takie rozszerzanie kompetencji jest zrozumiałe w państwie totalitarnym,
    ale jest nie do przyjęcia w kraju demokratycznym - dodaje prof. Kruszyński."

    Skąd się tacy naiwni biorą, którzy uważają, że demokracja nie
    prowadzi do totalitaryzmu?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-06-16 09:00:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-06-2010 10:47, Liwiusz pisze:

    > Skąd się tacy naiwni biorą, którzy uważają, że demokracja nie prowadzi
    > do totalitaryzmu?

    Powala mnie Twoje rozumowanie.

    Pójdźmy tym torem:

    Ponieważ mamy co do zasady na świecie kraje demokratyczne (które
    zmierzaj do totalitaryzmu, bo inaczej być nie może, tylko naiwny tego
    nie widzi), kraje totalitarne które zmierzają do demokracji (czyli
    okrężną drogą z powrotem do totalitaryzmu) i kraje totalitarne stabilne,
    to właściwie totalitaryzm to jedyny funkcjonując w praktyce ustrój. Inne
    ustroje to utopijne mrzonki, ewentualnie niestabilne, graniczące z
    anarchią formy przejściowe miedzy jednym totalitaryzmem a drugim.

    Wyjścia z tej matni nie widać.

    Może powinieneś wyemigrować na Marsa, jeżeli nie chce żyć w
    totalitaryzmie? Zanim tam dotrą Ametrykanie (i amerykański totalitaryzm
    oczywiście) będziesz miał trochę wolności.

    Pa pa!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-06-16 09:05:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > totalitaryzmie? Zanim tam dotrą Ametrykanie (i amerykański totalitaryzm
    > oczywiście) będziesz miał trochę wolności.

    Chciałem tylko powiedzieć, że zauważa się, że kraje demokratyczne
    dążą do totalitaryzmu (chcą mieć coraz więcej władzy nad
    społeczeństwem), ponieważ takie jest życzenie wyborców (bezpieczeństwo,
    opieka, walka z...itp.), dlatego prawdziwie wolny kraj może być tylko w
    przypadku dyktatury, wówczas bowiem dyktator ma możliwość rządzenia nie
    po myśli wyborców (nie dawać "bezpieczeństwa", opieki, nie walczyć z...).

    Zwłaszcza w Polsce, gdzie wybory wygrywają osoby pokazujące się w
    telewizji, a w telewizji pokazują się osoby wcześniej zatwierdzone przez
    odpowiednie służby - tajne i nietajne.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-06-16 10:32:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-06-2010 11:05, Liwiusz pisze:

    > Chciałem tylko powiedzieć, że zauważa się,

    Tzn. Ty i kto jeszcze? Możesz podać jakieś nazwisko, czy znasz tylko
    pseudonimy kolegów z podziemia?

> [...]
    > możliwość rządzenia nie po myśli wyborców (nie dawać
    > "bezpieczeństwa", opieki, nie walczyć z...).

    Oh, bo przecież dyktator nigdy nie zaprowadzi rządów totalitarnych.
    W historii takie przypadki są nieznane, wszyscy tylko myśleli dzień i
    noc jak dać poddanym więcej wolności.

    Fajnie będzie jak jakiś jeden człowiek (cholera wie kto, może pijak i
    złodziej, albo zwykły wariat - jest duże prawdopodobieństwo) urządzi nam
    życie na swoją modłę, bo wie lepiej. Idealnie będzie, jak nie da nam
    tego, co brzydkie państwa demokratyczne(jakieś tam bezpieczeństwo,
    opieka, sądy, konstytucja itp głupoty dla motłochu), za to będzie
    wyciskał dwa razy więcej niż teraz - ale dla siebie, nie dla tych
    brzydkich biurokratów, co gwałcą Twoją wolność na każdym kroku.

    A to zdaje się nawet funkcjonuje, jest nawet dynastia dyktatorów, żeby
    zachować ciągłość "wiedzenia lepiej" (wiadomo - taka wiedza to tylko w
    genach płynie).
    Taki nieduży kraj na północ od Korei Południowej - tam leży twoja ziemia
    obiecana! Tam wolność i swoboda o której marzysz.

    Szerokiej drogi.

    > Zwłaszcza w Polsce, gdzie wybory wygrywają osoby pokazujące się w
    > telewizji, a w telewizji pokazują się osoby wcześniej zatwierdzone
    > przez odpowiednie służby - tajne i nietajne.

    Ty o tym mówisz publicznie i jeszcze Cię żadne służby nie zgarnęły?
    Coś nie bardzo im ta robota wychodzi, nie bardzo... amatorszczyzna.

    Tak a propos - tajne służby to jest wynalazek dyktatur, demokracje je
    tylko dość nieudolnie skopiowały, ewentualnie przejęły po dyktaturach i
    popsuły.

    I już wszystko jasne - jak już tajne służby, bezpieka, zamordyzm itp, to
    nich będzie solidnie i profesjonalnie. A taką gwarantuje tylko
    dyktatura, temu się nie da zaprzeczyć.

    Rozumiem takie spojrzenie na świat, ale dalej uważam, że nie powinieneś
    mieć prawa decydowania nawet o kolorze zasłon w Twojej sypialni, jeżeli
    tylko sypia tam też inna istota ludzka. Tak na wszelki wypadek.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-06-16 10:35:30
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > Skąd się tacy naiwni biorą, którzy uważają, że demokracja nie
    > prowadzi do totalitaryzmu?

    Hm, wypowiedź Kruszyńskiego to raczej głos propagandowy, bo o taką naiwność
    go nie podejrzewam. Każda służba specjalna w naturalny sposób dąży do
    nieograniczonego
    pwiększania swoich uprawnień i do minimalizacji jakiejkolwiek kontroli zewnętrznej.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-06-16 10:46:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
> [...]
    > ścisłych, wyczerpujących i zgodnych z prawdą odpowiedzi na pytania
    > dotyczące danych określonych w ustawie i załączniku do rozporządzenia nr

    w czasie ostatniego spisu tez byl zapis o takiej inwigilacji i jakos
    wszyscy przezyli.