  • 1. Data: 2010-06-15 21:05:16
    Temat: umowa przez telefon (?)
    Od: "TG" <l...@p...onet.pl>

    Dzisiaj zadzwoniono do mnie z rzekomo szwajcarskiej firmy Corlux (Korlux)
    będącej producentem (dystrybutorem) maszunek do golenia. Poinformowano mnie,
    że rozmowa jest nagrywana. Zaproponowano mi przesłanie za 9,90 zł maszynki
    do golenia wraz z 4 wymiennymi ostrzami. Mam ją wypróbować. Co 3 miesiące za
    32 zł będzie przesyłany zestaw 12 ostrzy, Jeśli nie będę chciał ich
    otrzymywać to muszę zadzwonić na numer który będzie podany w przesyłce i
    albo zrezygnować z przesyłania nożyków, albo zmienić po prostu częstotliwość
    ich przesyłania. Pytałem czy podpisuję umowę ale powiedziano mi, że jest to
    umowa słowna na czas nieokreślony. Dzwoniono z numeru zastrzeżonego. Czy
    mogłem paść ofiarą jakiegoś oszustwa, czy ew. mogę się przed tym wybronić.
    Czy taka słowna umowa jest też wiążąca w przypadku jej nagrywania ?

    Proszę o pilną pomoc...

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 2. Data: 2010-06-15 21:09:58
    Temat: Re: umowa przez telefon (?)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    TG pisze:
> [...]
    > mogłem paść ofiarą jakiegoś oszustwa, czy ew. mogę się przed tym wybronić.
    > Czy taka słowna umowa jest też wiążąca w przypadku jej nagrywania ?

    flexifront.com

    skorzystałem. Po zamówieniu dostaniesz warunki umowy w formie listu.
    Będzie też login i hasło do Twojego konta, w którym możesz zmienić
    terminy dostawy albo się wypisać.

    Ja po przetestowaniu maszynki wypisałem się, bo ostrza rdzewieją po
    tygodniu używania, a Gilletty starczają na trochę dłużej. Zresztą nawet
    jeśli korzystać z nich przez kilka dni, to lepiej, aby kończyły żywot
    jako tępe, a nie zardzewiałe.

    Jedyny plus to taki, że za niewielkie pieniądze dostałem rączkę, do
    której pasują walające się u mnie wkłady od gillette sensor excel.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-06-16 06:06:39
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 15 Jun 2010 23:09:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > tygodniu używania, a Gilletty starczają na trochę dłużej. Zresztą nawet
    > jeśli korzystać z nich przez kilka dni, to lepiej, aby kończyły żywot

    Nie wiesz że rdzewna stal jest najlepsza na ostrza - lepsze zardzewiałe niż
    tępe :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2010-06-18 08:00:48
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Jun 2010 23:05:16 +0200, TG napisał(a):

> [...]
    > mogłem paść ofiarą jakiegoś oszustwa, czy ew. mogę się przed tym wybronić.
    > Czy taka słowna umowa jest też wiążąca w przypadku jej nagrywania ?

    Tak, w świetle polskiego prawa rozmowa telefoniczna ma znaczenie takie jak
    umowa psana. Już łatwiej byłoby sie wybronic z umowy "na gębę" przy
    świadkach niż z rozmowy telefonicznej.