  • 1. Data: 2010-06-16 06:59:09
    Temat: zatrzymywanie oryg. dok. w płacach- odpowiedz z ministerstwa.
    Od: "Michał" <b...@h...pl>

    Witam,
    jakiś czas temu pytałem o zasadność przechowywania oryginału albo odpisu
    ( ale nie ich kopii) w aktach w kadrach, bo zus potrzebuje do kontroli.
    Ponieważ zdania były podzielone, w zusie Pan rzucił mi jakimiś przepisami,
    które faktycznie mówią, że podstawą są oryginały itp, inna ustawa (
    rozporządzenie itp) mówi, że pracodawca nie może przechowywać oryginałów
    itp. nasmarowałem zapytanie do ministerstwa z prośbą o interpretację -
    odpisali, że to i tamto się zgadza itp, podstawą jest odpis albo oryginał,
    ale pracodawca nie ma prawa go zatrzymywać może jedynie sporządzić sobie
    odpis albo kopię. To tak informacyjnie.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-06-16 10:44:40
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 16 Cze, 08:59, "Michał" <b...@h...pl> wrote:

    > odpisali, że to i tamto się zgadza itp, podstawą jest odpis albo oryginał,
    > ale pracodawca nie ma prawa go zatrzymywać może jedynie  sporządzić sobie
    > odpis albo kopię. To tak informacyjnie.

    A mozesz wrzucic skan tej odpowiedzi gdzies z zakrytymi twoimi danymi
    osobistymi?
    Ewentulnie przepisac, co napisali, jakie podstawy prawne?