    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Inwigilacja powszechna
    Date: Wed, 16 Jun 2010 11:05:00 +0200

    Maddy pisze:

    > Powala mnie Twoje rozumowanie.
    >
    > Pójdźmy tym torem:
    >
    > Ponieważ mamy co do zasady na świecie kraje demokratyczne (które
    > zmierzaj do totalitaryzmu, bo inaczej być nie może, tylko naiwny tego
    > nie widzi), kraje totalitarne które zmierzają do demokracji (czyli
    > okrężną drogą z powrotem do totalitaryzmu) i kraje totalitarne stabilne,
    > to właściwie totalitaryzm to jedyny funkcjonując w praktyce ustrój. Inne
    > ustroje to utopijne mrzonki, ewentualnie niestabilne, graniczące z
    > anarchią formy przejściowe miedzy jednym totalitaryzmem a drugim.

> [...]

    Chciałem tylko powiedzieć, że zauważa się, że kraje demokratyczne
    dążą do totalitaryzmu (chcą mieć coraz więcej władzy nad
    społeczeństwem), ponieważ takie jest życzenie wyborców (bezpieczeństwo,
    opieka, walka z...itp.), dlatego prawdziwie wolny kraj może być tylko w
    przypadku dyktatury, wówczas bowiem dyktator ma możliwość rządzenia nie
    po myśli wyborców (nie dawać "bezpieczeństwa", opieki, nie walczyć z...).

    Zwłaszcza w Polsce, gdzie wybory wygrywają osoby pokazujące się w
    telewizji, a w telewizji pokazują się osoby wcześniej zatwierdzone przez
    odpowiednie służby - tajne i nietajne.

    --
    Liwiusz