  • 1. Data: 2010-06-15 21:19:19
    Temat: wyrok nakazowy
    Od: "oxy" <o...@e...pl>

    hej przsłali mi Wyrok Nakazowy za parkowanie na skrzyrzowaniu
    odmówiłem przyjęciam mandatu, gdyż nie było to 'na skrzyrzowaniu' a
    stycznie - z powodu tegorocznych śniegów nie dało sie podjechać dalej gdzie
    były
    mam zdjęcie zasp w tym miejcu (i zaparkowanego samochodu).
    Przejazd przez całe skrzyżowanie (małe skrzyrzownie, wjazd pod bloki) był
    dwustronny (dwa auta spokojnie mogły się mijać), ja po prostu nie zachowałem
    przepisowej odległości od skrzyrzowania (no przez te zaspy, nawet jakbym
    wjechał głębiej, to bym nie wyjechał więc nie ryzykowałem)

    Czas parkowania wynosił ok pół godz, byłem w sklepie dokładnie na rogu tego
    skrzyrzowania (czyli z 20 m od auta), ktoś zadzwonił na SM.

    Czekałem na zaproszenie na rozprawę, a tu wyrok - czy to oznacza, że obdyła
    się rozprawa?
    Czy mogę sie odwołać od wyroku? Czy mogę apelować? Czy jestem karany?
    (wykroczenie z art. 97 kw...)

  • 2. Data: 2010-06-15 21:33:34
    Temat: Re: wyrok nakazowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "oxy" <o...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obdyła się rozprawa?
    > Czy mogę sie odwołać od wyroku? Czy mogę apelować? Czy jestem karany?

    Nie wierzę, że tam nie ma pouczenia.

  • 3. Data: 2010-06-15 22:08:58
    Od: "oxy" <o...@e...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Nie wierzę, że tam nie ma pouczenia.

    nawet nie wiem, czy była rozprawa jakaś, czy nie
    jestem zdziwiony, że wydaje wyrok bez rozprawy... dla mnie kosmos

  • 4. Data: 2010-06-16 04:15:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-16 00:08, oxy pisze:

    > jestem zdziwiony, że wydaje wyrok bez rozprawy... dla mnie kosmos

    Rozprawa się odbył a - jak najbardziej. A że Ciebie nie powiadomili? A
    po co? Sam napisałeś.

    "... ja po prostu nie zachowałem przepisowej odległości od skrzyrzowania."

    Ewidentne wykroczenie, reszta argumentów jest bez znaczenia.
    Nie będą powoływali biegłych i świadków, nie będzie eksperymentów
    sądowych, nie będzie mów oskarżyciela i obrońców które przejdą do
    hostorii. Będzi dokładnie tak prosto jak to wykroczenie.

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-06-16 08:35:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    oxy pisze:
> [...]
    > stycznie - z powodu tegorocznych śniegów nie dało sie podjechać dalej
    > gdzie były mam zdjęcie zasp w tym miejcu (i zaparkowanego samochodu).

    Nieistotne. Trzeba było wziąć łopatę o odśnieżyć albo poszukać innego
    miejsca.

    [ciach]

    > Czas parkowania wynosił ok pół godz, byłem w sklepie dokładnie na rogu
    > tego skrzyrzowania (czyli z 20 m od auta), ktoś zadzwonił na SM.

    Nieistotne dla sprawy.

    > Czekałem na zaproszenie na rozprawę, a tu wyrok - czy to oznacza, że
    > obdyła się rozprawa?

    Posiedzenie. To tryb uproszczony, czyli tańszy (dla ukaranego).

    > Czy mogę sie odwołać od wyroku?

    Na papierze na pewno masz pouczenie. Spróbuj przeczytać. Ale sensu to
    nie ma - tylko sobie koszta podwyższyć.

    > Czy mogę apelować? Czy jestem karany?
    > (wykroczenie z art. 97 kw...)

    Zostałeś ukarany, ale nie jesteś w ewidencji osób skazanych (bo ta jest
    od spraw karnych, nie wykroczeniowych).

    PS: a kryminał to powinieneś dostać za kaleczenie języka ;->

  • 6. Data: 2010-06-17 21:25:49
    Od: wombi <w...@o...eu>

    W dniu 2010-06-16 10:35, Andrzej Lawa pisze:

    > w ewidencji osób skazanych (bo ta jest
    > od spraw karnych, nie wykroczeniowych).

    Nie do końca. Art.1 ust.2 pkt 7 ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym.