  • 1. Data: 2015-05-12 15:51:56
    Temat: Ile sprzedający ma czasu na wysłanie towaru ( allegro )
    Od: Brajniak <b...@o...pl>

    Ile sprzedający ma czasu na wysłanie towaru ??? Kupiłem na allegro od
    osoby prywatnej.

  • 2. Data: 2015-05-12 15:57:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 15:51, Brajniak pisze:
    > Ile sprzedający ma czasu na wysłanie towaru ??? Kupiłem na allegro od
    > osoby prywatnej.

    Przepisy nie zajmują się takimi pierdołami.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-05-12 16:05:11
    Od: Brajniak <b...@o...pl>

    W dniu 2015-05-12 o 15:57, Liwiusz pisze:

    > Przepisy nie zajmują się takimi pierdołami.

    hmm no to może wysłać np po 2 miesiacach ??
    Dla przedsiębiorcy jest to 30 dni bo wyczytałem, ale nie wiem jak od
    osoby prywatnej. Cos gdzieś usłyszałem że "niezwłocznie"
    Wg mnie 7 dni jest to czas optymalny

  • 4. Data: 2015-05-12 16:09:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 16:05, Brajniak pisze:
> [...]

    Skoro nie dostałeś, to jeszcze nie kupiłeś (sama zapłata ceny to nie
    jest cała umowa sprzedaży).

    > hmm no to może wysłać np po 2 miesiacach ??
    > Dla przedsiębiorcy jest to 30 dni bo wyczytałem, ale nie wiem jak od
    > osoby prywatnej. Cos gdzieś usłyszałem że "niezwłocznie"
    > Wg mnie 7 dni jest to czas optymalny

    7 dni to nie jest optymalny termin, 99% transakcji jest wysyłanych
    szybciej.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-05-12 16:18:08
    Od: Brajniak <b...@o...pl>

    Kupiłem - Zapłaciłem - osoba pieniądze już ma - więc przedmiot należy do
    mnie.

    Pytam się, bo sprzedający mi mówi że ma 30 dni na wysłanie i chciałem
    wyprowadzić go z błędu.

  • 6. Data: 2015-05-12 16:20:08
    Od: Brajniak <b...@o...pl>

    > 7 dni to nie jest optymalny termin, 99% transakcji jest wysyłanych
    > szybciej.

    Chciałem napisać maksymalny termin 7 dni

  • 7. Data: 2015-05-12 16:23:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 16:20, Brajniak pisze:

    > Chciałem napisać maksymalny termin 7 dni

    To też bez sensu, bo przecież czasem uzasadnionym jest, że się na coś
    czeka ponad 7 dni.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-05-12 16:26:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 16:18, Brajniak pisze:
    > Kupiłem - Zapłaciłem - osoba pieniądze już ma - więc przedmiot należy do
    > mnie.
    >
    > Pytam się, bo sprzedający mi mówi że ma 30 dni na wysłanie i chciałem
    > wyprowadzić go z błędu.

    Nie ma takiego terminu. Być może pomoże ci art. 491 kc.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-05-12 16:26:45
    Od: Brajniak <b...@o...pl>

    > To też bez sensu, bo przecież czasem uzasadnionym jest, że się na coś
    > czeka ponad 7 dni.

    Czasem tak, ale tym przedmiotem jest używana gitara która JUŻ JEST
    WYKONANA :) a sprzedający, nie wiem czy chce sobie jeszcze na niej
    pograć czy jak, bo napisał że ma 30 dni na wysłanie.

  • 10. Data: 2015-05-12 16:29:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 16:26, Brajniak pisze:

    > Czasem tak, ale tym przedmiotem jest używana gitara która JUŻ JEST
    > WYKONANA :) a sprzedający, nie wiem czy chce sobie jeszcze na niej
    > pograć czy jak, bo napisał że ma 30 dni na wysłanie.

    Po prostu cię zbywa, bo mu dupę zawracasz, a jemu nie zależy na
    sprzedaży. Przepisami rzetelnego podejścia do transakcji nie wymusisz.

    --
    Liwiusz