  • 71. Data: 2015-05-19 11:43:21
    Temat: Re: Ile sprzedający ma czasu na wysłanie towaru ( allegro )
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 May 2015, Brajniak wrote:

    > Kupiłem

    Tak.
    O ile transakcja jest zgodna z regulaminem allegro, to można przyjąć
    że spełnia wymogi umowy sprzedaży, więc *UMOWA* zakupu została
    zawarta.
    I może być egzekwowana przez sąd.

    > - Zapłaciłem - osoba pieniądze już ma - więc przedmiot należy do
    > mnie.

    Możesz się mylić, i to grubo.
    Co to za przedmiot - jest "rzeczą oznaczoną", czyli np. sprzętem
    o KONKRETNYM numerze seryjnym? Czy np. instrument Stadivariusa
    numer 76 z roku ... <tu nie chciałbym skłamać :>>
    Czy jest to tylko "jakiś długopis" albo "jakaś paczka złota"
    (nic to, że warta milion w złotówkach)?

    Bo jak nie jest "oznaczony co do tożsamości", to:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,8322
    4,20150115,art-155-171-przeniesienie-wlasnosci.html
    +++
    Art. 155.
    § 1. Umowa sprzedaży, zamiany, darowizny [...]
    § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowišzujšcej do przeniesienia własnoœci
    sš rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własnoœci
    potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy.
    ---

    Właścicielem będziesz, jak ów przedmiot będziesz miał "w ręku".

    > Pytam się, bo sprzedający mi mówi że ma 30 dni na wysłanie i chciałem
    > wyprowadzić go z błędu.

    Rzuć okiem w dwa miejsca:
    - regulamin allegro (zdaje się, że tam jest krócej)
    - treść aukcji (czy nie zawarł stosownego zastrzeżenia)

    pzdr, Gotfryd