  • 12. Data: 2018-11-08 06:59:56
    Temat: Re: Ile powinna działać bateria w telefonie?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Smok Eustachy s...@w...pl ...

    > Na baterię jest zwykle pół roku gwarancji. A jak masz taką wbudowaną
    > to się poczuj jak makówkarz z ajfonem.

    Bateria wbudowana ale bez problemu wymieniona.
    Cała operacja kosztowała 60zł (bateria 30, wymiana 30)

    Pytam o stan prawny a nie o to czy ajfoniarze maja gorzej...? :))))

    Gwarancja mnie nie interesuje, nie mam zamiaru z niej korzystac skoro sa
    lepsze uprawnienia konsumenckie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 11. Data: 2018-11-08 06:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Zakładam że piszesz o telefonie z Androidem (bo tylko tam występują
    > takie problemy), ale próbowałeś może go "zresetować". Jesteś pewny
    > że to bateria, a nie oprogramowanie co zarzyna CPU non stop?

    Tak, to bateria.
    Tak, to telefon z androidem.
    Jaka to musiałaby być apka zeby przy 50% naładowania nagle wyłaczała
    telefon dlatego ze wyszło się na dwór i zrobiło się chłodniej?

    Zreszta - bateria juz wymieniona i telefon działa ok - pytanie nei było z
    serii technicznych (bo wtedy poszłoby na gsm), pytam o kwestie prawne.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 13. Data: 2018-11-08 08:03:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-08, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Zreszta - bateria juz wymieniona i telefon działa ok - pytanie nei było z
    > serii technicznych (bo wtedy poszłoby na gsm), pytam o kwestie prawne.

    Prawnie, to domniemanie wady istniejacej w momencie sprzedaży (warunek
    odpowiedzialności z tyt. rekojmi) zachodzi w tej chwili do roku od
    zakupu. Ty mietosisz juz tę baterię prawie 2 lata więc możesz owszem
    dochodzić swojego (rękojmia ma 2 lata) ale na Tobie będzie spoczywał
    cieżar wykazania, że wada istniała w momencie zakupu.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-11-08 12:13:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2018 17:59:59 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > schodzic :)
    >

    > Pytanie - czy sprzedawca powinien ponieść koszt wymiany baterii?

    A jak się ze sprzedawcą umówiłeś? co masz w warunkach gwarancji?
    Bo ja do tej pory czy to w telefonach czy w laptopach widywałem zapisy że gwarancja
    na sprzęt 24 miesiące ale na baterie tylko 12.
    Więc myślę że ciężko będzie coś Tobie ugrać skoro nawet producenci nie chcą dawać na
    baterie dłuższych gwarancji jak 12 miesięcy
    Możesz z producentem telefonu korespondować, pewnie będą chcieli żebyś wysłał telefon
    do ich autoryzowanego serwisu i zrobią testy.
    Czasami w ramach "dobrej współpracy" producent idzie na rękę w takich sytuacjach.
    Tylko opisz sprawę od strony telefonu. Nie że bateria nieprawidłowo działa tylko że
    telefon nieprawidłowo działa powodując losowe rozładowanie baterii;)

  • 15. Data: 2018-11-08 12:19:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2018 20:59:59 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik z ...@...pl ...

    > Ale ja nie chce korzystac z gwarancji (bo niby po co?)
    > Ja sie pytam o to w kontekscie 2 rocznej ochorny wynikającej z ustawy
    > konsumenckiej.

    Tylko ze w drugim roku to na Tobie spoczywa obowiązek udowodnienia że bateria jest
    niezgodna z umową.

  • 16. Data: 2018-11-08 12:34:48
    Od: n...@o...pl

    w <prvhu9$20v$1@node1.news.atman.pl>, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    napisał(-a):

    > Zakładam że piszesz o telefonie z Androidem (bo tylko tam występują
    > takie problemy)

    Drenaż baterii to akurat przypadłość ajfonów.

  • 17. Data: 2018-11-08 12:36:02
    Od: n...@o...pl

    Thu, 8 Nov 2018 03:13:57 -0800 (PST), w
    <1...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > A jak się ze sprzedawcą umówiłeś? co masz w warunkach gwarancji?

    Co wy z tymi gwarancjami? Przecież nikt z nich nie korzysta. A na baterię
    gwarancji to masz z 6 miesięcy max.

  • 18. Data: 2018-11-08 16:06:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-11-08, n...@o...pl <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Drenaż baterii to akurat przypadłość ajfonów.

    To jest literalnie problem wszystkich urządzeń które mają tego typu baterie (czy to
    laptopy,
    czy telefony z androidem, czy inne urządzenia).

    Po prostu w iOS podjęli dodatkowe kroki zaradcze by żywotność baterii
    [czyli spowolnienie urządzenia] przedłużyć i nie zrobili tego w marketingowo
    odpowiedni sposób [czyli ukryli ten fakt].

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 19. Data: 2018-11-08 18:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Tylko ze w drugim roku to na Tobie spoczywa obowiązek udowodnienia
    > że bateria jest niezgodna z umową.

    No tak, ale to chyba nie stanowi problemu skoro telefon losowo sie
    wyłącza, bateria sie szybko rozładowuje etc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 20. Data: 2018-11-08 18:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A jak się ze sprzedawcą umówiłeś? co masz w warunkach gwarancji?

    Czy ja cos pisałem o gwarancji...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka