  • 21. Data: 2018-05-16 10:56:27
    Temat: Re: Ile czasu ma pracodawca na odpowiedź.
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.05.2018 o 10:51, marsel pisze:

    > I dokładnie tak jest w tym wypadku, rozmowa ustna z osobami decyzyjnymi
    > zakończyła się tym, że mam złożyć pismo a oni je rozpatrzą. Sugestia
    > była, że nawet po mojej myśli, ale że jakiś ślad w papierach ma być, i
    > mam pismo złożyć.

    No to ja bym na twoim miejscu zrobił tak. Złożyłbym wypowiedzenie umowy
    o pracę i jednocześnie propozycję rozwiązania umowy za porozumieniem
    stron. Na jednym piśmie lub na osobnych pismach.

    W ten sposób nawet jakby Cię olali, to by Ci leciał termin. A tak,
    jeżeli masz 3miesięczny okres wypowiedzenia, to możesz legalnie opuścić
    pracę na koniec sierpnia.

    Nie masz tak swoją drogą urlopu który możesz wykorzystać? Chory nie
    jesteś albo dzieci Ci nie chorują?

    p. m.

  • 22. Data: 2018-05-16 11:00:38
    Od: marsel <marcin@pl>

    W dniu 16.05.2018 o 10:10, m pisze:

    > Dla ostrożności, skoro wiesz że twój pracodawca jest niechętny
    > porozumieniom, składałbym najpierw wypowiedzenie zwykłe, żeby już termin
    > zaczął biec. A tak to jesteś z ręką w nocniku.

    No właśnie w rozmowach ustnych nie było niechęci, ale czas mijał a u
    nowego pracodawcy też trochę się pozmieniało i jak miałem zacząć nową
    pracę po wakacjach, tak teraz chcą żeby to było jeszcze przed wakacjami.
    Nie ma to zresztą teraz znaczenia.

    > Była to uprzejmość z twojej strony. Twój obecny pracodawca nie chce Ci
    > takiej uprzejmości wyświadczyć - jest to jego prawo.

    To, że koniec końców można się nie zgodzić na wypowiedzenie za
    porozumieniem stron, to wiedziałem, ale że można w ogóle nie odpowiadać
    na pisemną formę, to już nie. Sądziłem, że tak lub nie ale odpowiedzieć
    trzeba, teraz już wiem, że nie.

  • 23. Data: 2018-05-16 11:09:14
    Od: marsel <marcin@pl>

    W dniu 16.05.2018 o 10:56, m pisze:

> [...]

    > W ten sposób nawet jakby Cię olali, to by Ci leciał termin. A tak,
    > jeżeli masz 3miesięczny okres wypowiedzenia, to możesz legalnie opuścić

    No już trochę z późno w moim przypadku akurat. Ale o ile w ciągu
    tygodnia sprawa się nie wyjaśni to złożę normalne wypowiedzenie.

    > Nie masz tak swoją drogą urlopu który możesz wykorzystać? Chory nie
    > jesteś albo dzieci Ci nie chorują?

    Urlopu mam jeszcze kupę z zeszłego roku, do tego dochodzi wypracowany za
    za ten, będzie tego 1,5 miesiąca, ale na udzielenie urlopu też nie muszą
    wyrażać zgody.
    Chorować nie zamierzam, bo i tak udaję się do nowego pracodawcy. Już się
    pogodziłem z tym, że można to traktować jako porzucenie pracy.
    Pies ich j*&@!

  • 24. Data: 2018-05-16 11:56:25
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.05.2018 o 11:09, marsel pisze:

    > No już trochę z późno w moim przypadku akurat. Ale o ile w ciągu
    > tygodnia sprawa się nie wyjaśni to złożę normalne wypowiedzenie.

    Byleś nie przeciągnął później niż koniec miesiąca.

    > Urlopu mam jeszcze kupę z zeszłego roku, do tego dochodzi wypracowany za
    > za ten, będzie tego 1,5 miesiąca, ale na udzielenie urlopu też nie muszą
    > wyrażać zgody.

    Więc złóż wypowiedzenie i wniosek o urlop. Jeżeli Ci tego urlopu nie
    udzielą, to będą potem musieli zapłacić ekwiwalent. Raczej pracodawcy
    wolą nie płacić żywej gotówki jeżeli nie muszą.

    p. m.