  • 61. Data: 2009-10-19 07:31:34
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Tomek pisze:
    > Coś bardziej popularnego też - stacje kontroli pojazdów

    I nie ma nad nimi nadzoru? Co więc broni im wystawiać zezwoleń jak leci,
    ,,zaocznie''?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 62. Data: 2009-10-19 10:14:56
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 18 Paź, 02:37, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Hę? Psów w Polsce się nie hodowało do tej pory?

    Ale nie do robienia smalcu - pokaż mi chociaż jedną legalną wytwórnię
    psiego smalcu na terytorium Polski

    Stawiam piwo jak mi taką legalną wytwórnię znajdziesz

    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2009-10-19 10:43:33
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Indoeuropejskiej powiadasz....
    > Arabowie Arabami, Zydzi Zydami - ale nawet u naszych wegierskich bratankow
    > czy w Finlandii tez nie ma cywilizacji? :)

    Określenie "cyw. indoeuropejska" zostało chyba uzyte zamiast kłującej
    niektórych w oczy "cyw. judeochrześcijanskiej".

  • 64. Data: 2009-10-19 11:59:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Stachna pisze:

    > Ale nie do robienia smalcu - pokaż mi chociaż jedną legalną wytwórnię
    > psiego smalcu na terytorium Polski

    W przepisie jest mowa tylko o technologii hodowli, a nie o celu.

    A może czytasz coś "między wierszami"? ;->

  • 65. Data: 2009-10-19 12:11:54
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > I słusznie, że nie widzisz -- na tym polega istota normy generalnej i
    > abstrakcyjnej.

    Że co? Norma generalna i abstrakcyjna to taka, której nie widać?;)
    Z tego co ja się uczyłem jest to taka norma, w której adresat jest
    określony generalnie, a dyspozycja nie wyczerpuje się przez jednokrotne
    zastosowanie. Przeciwieństwem jest norma indywidualno-konkretna.

    Nie pomyliło Ci sie z czymś w rodzaju normy-zasady albo ducha ustawy?

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 66. Data: 2009-10-19 12:29:11
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 19 Paź, 13:59, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    [...]
    > W przepisie jest mowa tylko o technologii hodowli, a nie o celu.
    >
    > A może czytasz coś "między wierszami"? ;->

    TAK CZYTAM MIĘDZY WIERSZAMI - ustawa odnosi się do ochrony zwierząt i
    więcej nie czepiaj się ale odpowiem

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 22 maja 2007 r.
    w sprawie warunków, trybu i sposobu wydawania zezwoleń na wprowadzenie
    dotychczas niestosowanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    technologii chowu zwierząt
    § 3. 1. Do wniosku o wydanie zezwolenia na wprowadzenie technologii
    chowu wnioskodawca dołącza:
    1) opis technologii chowu uwzględniający zasady i warunki prowadzenia
    chowu zwierząt, a w szczególności:
    a) cele, jakie ma spełniać ta technologia,
    b) gatunek zwierząt objęty tą technologią,
    c) warunki techniczne i mikroklimatyczne pomieszczeń, w których będą
    utrzymywane zwierzęta,
    d) sposób żywienia i pojenia zwierząt,
    e) wskazanie różnic pomiędzy tą technologią chowu a innymi
    technologiami chowu stosowanymi dotychczas dla danego gatunku
    zwierząt;

    USTAWA z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt
    wskazuje podział na zwierzęta art.2
    Ustawa reguluje postępowanie ze zwierzętami kręgowymi, w tym:
    1) domowymi;
    2) gospodarskimi;
    3) wykorzystywanymi do celów rozrywkowych, widowiskowych, filmowych,
    sportowych i specjalnych;
    4) (uchylony)
    5) utrzymywanymi w ogrodach zoologicznych;
    6) wolno żyjącymi (dzikimi);
    7) obcymi faunie rodzimej.
    nie określa ras i gatunków psa tu można zaliczyć do każdego punktu -
    Informuje o obowięzku ewidencji zezwoleń itp. PSA - JAKO ZWIERZĘTA
    DOMOWE w odniesieniu do ras niebezpiecznych

    konwencja UE o ochronie zwierząt odosi się natomiast
    Artykuł 1
    1. Niniejsza Konwencja stosuje się do przemieszczania,
    przetrzymywania, unieruchamiania, ogłuszania i uboju zwierząt
    jednokopytnych, przeżuwaczy, świń, królików i drobiu.

    A moje pytanie czy cokolwiek przeczytałeś z tych 3 dokumntów JA TAK
    proszę odpwoiedz mi co miał na myśli Minister Rolnictwa art.3 pkt. 1
    lit a) w powyższym rozporządzeniu

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2009-10-19 13:09:06
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 16 Paź, 11:05, GK <g...@g...pl> wrote:

    > Sam mam psa.

    A ja mam swinie. I co teraz?

  • 68. Data: 2009-10-19 13:09:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 14:11:54 +0200, kuba napisał(a):

    > Nie pomyliło Ci sie z czymś w rodzaju normy-zasady albo ducha ustawy?

    Nie, nie pomyliło się -- chodzi mi o to, że przepis nie musi mówić o
    psach, bo mówi o wszystkich zwierzętach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 69. Data: 2009-10-19 13:32:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > A ja mam swinie. I co teraz?

    Znajomy hoduje myszkę... Zdelegalizować pułapki na myszy? ;->

  • 70. Data: 2009-10-19 13:37:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 06:09:06 -0700, KRZYZAK napisał(a):

    > A ja mam swinie. I co teraz?

    Kompletnie nie wiem o co Wam chodzi.
    Jest jasne, że *normy* tego rodzaju -- nieprzypadkowo nazywa się to
    właśnie normą -- odpowiadają jakoś aksjologii w danym społeczeństwie.

    Skoro psów nie jemy, a świnie jemy, to na tym polega różnica.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd