  • 81. Data: 2006-09-18 11:14:20
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Tzn? Naruszenie miru sklepowego? :)

    a nie? :)
    sklep to lokal czy też pomieszczenie

    KG

  • 82. Data: 2006-09-18 11:15:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Bo nadal nie napisałeś jakie _prawo_ naruszam wchodząc do sklepu z
    > plecakiem. Poproszę konkretny akt prawny. Naruszenie prawa może być np. z
    > KK, KW, itp.

    już podałem
    popełniasz błąd ograniczając prawo i bezprawność do przepisów karnych

    > Nie pisz mi tu głodnych kawałków o "regulaminie".

    Ani razu nie odwołałem się do regulaminu.

    KG

  • 83. Data: 2006-09-18 11:16:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):

    > Napisałem przecież: "Pokaż mi przepis, jak to napisałeś "prawo własności",
    > który zezwala właścicielowi na ustanawianie własnego regulaminu de facto
    > sprzecznego z prawem - bo w żadnym prawie nie jest napisane, że ktokolwiek
    > może mnie zatrzymać jeśli wchodzę z plecakiem do supermarketu".

    Przeczytałeś art.140 kc?
    Zwracam uwagę na fragment "z wyłączeniem innych osób".
    A więc to właściciel decyduje komu zezwala na przebywanie na swoim terenie.
    Jeżeli wbrew woli właściciela wkraczasz na cudzy teren, to właściciel ma
    prawo do stosowania obrony koniecznej w celu ochrony swojej własności, a
    nawet posiadania.

    > Bezprawny - niezgodny z prawem, zabroniony przez prawo (sjp.pwn.pl)
    >
    > Jakie prawo zabrania mi wchodzenia do sklepu?

    Prawo własności.
    Poza tym jeśli uważasz, że bezprawność to wyłącznie sprzeczność z
    przepisami, to mylisz się.

    KG

  • 84. Data: 2006-09-18 11:18:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kam napisał(a):

    > Wbrew jego woli naruszasz jego własność, to chyba proste?

    Naruszasz bo masz na plecach plecak???

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 85. Data: 2006-09-18 11:38:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Michał Wilk" wrote:

    > Art. 193 KK

    Kodeks karny?

    "Art. 193. Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu,
    pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby
    uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Na pewno to ma zastosowanie do miejsc takich jak hipermarkety?

    Po za tym idac z plecakiem sie nie wdzieram, tylko wchodze.

    ??

  • 86. Data: 2006-09-18 11:39:26
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
    >
    > Na pewno to ma zastosowanie do miejsc takich jak hipermarkety?

    A czym innym jest hala marketu niz pomieszczeniem?

    > Po za tym idac z plecakiem sie nie wdzieram, tylko wchodze.

    Owszem. Natomiast wbrew zadaniu osoby uprawnionej pomieszczenia nie
    opuszczasz

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 87. Data: 2006-09-18 11:39:36
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    januszek wrote:

    > http://www.esky.pl/poradnik/6-bagaz.html

    Jedyne co wynika, to zenie mozna miec slonia jako bagaz podreczny ;)

  • 88. Data: 2006-09-18 12:00:14
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    januszek napisał(a):
    > Naruszasz bo masz na plecach plecak???

    Nie misiu, czytaj uważniej.

    KG

  • 89. Data: 2006-09-18 12:23:03
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-18, kam <#k...@w...pl#> wrote:

    > To właściciel decyduje o tym w jakim zakresie i pod jakimi warunkami
    > udostępnia swoją własność. Skoro może sklep zamknąć,

    Ale skoro już ma ten sklep otwarty, to nie obowiązuje go 136kw?

    >to może też
    > ograniczyć do niego dostęp.

    >Byle w zgodzie z zasadami współżycia społecznego.

    Czy niewpuszczanie z plecakiem jest w zgodzie? A niewpuszczanie w
    mini? A w glanach?

    Renata

  • 90. Data: 2006-09-18 12:27:51
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > czy rzecznik praw konsumenta czy inna stosowna instytucja nie powinna Z
    > URZĘDU zacząć ścigać i skarżyć za SAME BEZPRAWNE REGULAMNIY?!

    UOKiK - powinien i nawet to czyni.

    Najpierw...

    - poczytaj sobie np. tu
    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/niedo
    zwolone_klauzule/niedozwolone_klauzule__informac/
    (np. lacznie z ostatnim akapitem)

    - a potem przjerzyj rejestr klauzul niedozwolonych, mozesz znalezc tam kto
    jest powodem w postepowaniach, czesto to prezes Urzedu.

    ...zanim zaczniesz krzyczec:)

    Pozdrawiam,
    Michal