  • 251. Data: 2006-09-19 08:06:46
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > A art. 191 KK? Pamiętaj że istnieje też coś takiego jak przemoc psychiczna.

    pojęcie "przemoc wobec osoby:" jest dość dokładnie wyjaśnione, chodzi o
    przemoc fizyczną

    KG

  • 252. Data: 2006-09-19 08:08:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > A Ty nie dostrzegasz że jest publicznie dostępna tylko dlatego że jej
    > właściciel tak postanowił i w zakresie w jakim chciał to uczynić.
    > Bo jest to dostępna wszystkim placówka handlowa.

    Nie ma to jak logika... Nadal proszę o odpowiedź na pierwsze pytanie -
    dlaczego jest dostępna wszystkim?

    > Idąc dalej Twoim tokiem
    > myślenia - czy będzie OK jeśli "właściciel" zechce wpuszczać do swojego
    > sklepu tylko białych, albo tylko krótko ostrzyżonych, albo tylko tych w
    > krawacie w białe groszki, itp?

    przeczytaj dyskusję od początku, pewnie znajdziesz odpowiedź

    KG

  • 253. Data: 2006-09-19 08:10:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    J.A. napisał(a):
    > W tym sensie, to chyba każda nie usankcjonowana przez prawo
    > czynność jest bezprawna.
    > Jak się ma to do hasła: "co nie jest zakazane jest dozwolone"?
    > :-)))

    Prawo cywilne też zna pojęcie bezprawności. Nieco inne niż prawo karne.

    KG

  • 254. Data: 2006-09-19 08:11:08
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Wiele zależy od okoliczności. Jak np. nie ma innego dojazdu czyichś
    > działek to, niezależnie od własności ziemi, można wymusić służebność
    > gruntową. I wtedy właściciel bez gadania (i opłat) będzie musiał
    > przepuszczać.

    bez opłat (wynagrodzenia) tylko jak się zgodzi

    KG

  • 255. Data: 2006-09-19 08:17:56
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2006-09-19 08:23 użytkownik J.A. napisał :

    > Ty się umawiasz na przelot własnej osoby.
    > Przewóz plecaka określa wewnętrzny regulamin.

    Nie żaden regulamin tylko takie są warunki usługi jaką wykupiłeś. Jak
    chcesz więcej przewieźć to sobie wynajmij An-225 Mrija i przewieź nim
    Jelcza z jabłkami jak Ci się podoba.

    > Albo go akceptujesz, albo nie.
    > Jeśli nie akceptujesz, to nie wejdziesz do tego samolotu.
    > A jeśli nie akceptujesz regulaminu hipermarketu, to nie wejdziesz
    > do tego hipermarketu.
    >
    > Powód tego "niewejścia" w obydwu wypadkach jest identyczny:
    >
    > a) "zdecydowałaś się jednak nie rozstawać z dużym plecakiem"
    > b) W wypadku gdy się będziesz stawiać, odpowiednie służby się
    > tobą zajmą.

    W zależności jak się zajmą nimi też się odpowiednie służby zajmą.

    > Wszystko na podstawie regulaminu wewnętrznego.
    > Masz oczywiście pełne prawo zrezygnować z usług tegoż samolotu,
    > jak i tegoż supermarketu.

    Wejście do sklepu nie jest usługą.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 256. Data: 2006-09-19 08:21:45
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 19 Sep 2006 10:10:15 +0200, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > Prawo cywilne też zna pojęcie bezprawności. Nieco inne niż prawo karne.
    >
    > KG

    No ale (mam nadzieję), te pojęcia nie stoją ze sobą w
    sprzeczności?

    --
    J.A.

  • 257. Data: 2006-09-19 08:26:50
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    J.A. napisał(a):
    > No ale (mam nadzieję), te pojęcia nie stoją ze sobą w
    > sprzeczności?

    W sprzeczności nie, cywilne ma szerszy zakres.

    KG

  • 258. Data: 2006-09-19 08:28:04
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 19 Sep 2006 10:17:56 +0200, na pl.soc.prawo, Mikołaj Menke
    napisał(a):

    > Nie żaden regulamin tylko takie są warunki usługi jaką wykupiłeś. J

    A ty myślisz, że te warunki są określone gdzie?
    Na suficie?

    --
    J.A.

  • 259. Data: 2006-09-19 08:36:49
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2006-09-18 19:39 użytkownik Mikołaj Menke napisał :

    > Nie tylko dlatego.

    Dlatego, że uzyskał odpowiednie pozwolenia i załatwił prawne
    formalności. Ale Ty tego i tak nigdy nie zrozumiesz. Poza tym
    zdecydował, że otwiera publiczną placówkę handlową i tym samym przyjął
    pewne reguły.

  • 260. Data: 2006-09-19 08:39:54
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2006-09-19 10:28 użytkownik J.A. napisał :

    > A ty myślisz, że te warunki są określone gdzie?
    > Na suficie?

    Znaczy, że jak wchodziłem do biura kupić usługe to był jakiś regulamin,
    że mam zostawić plecak? Czy był regulamin _do_usługi_?