  • 1. Data: 2004-06-26 20:04:49
    Temat: Gwarancja na oprogramowanie
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Podobno programy komputerowe nie są objęte gwarancją?
    Czy to prawda a jeżeli tak to na jakiej podstawie?

    Darek

  • 2. Data: 2004-06-26 22:11:40
    Temat: Re: Gwarancja na oprogramowanie
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2004 22:04:49 +0200, pissmejker naskrobał(a):

    > Podobno programy komputerowe nie są objęte gwarancją?
    > Czy to prawda a jeżeli tak to na jakiej podstawie?

    lol ale pytanie :D Na podstawie braku umowy gwarancji.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-06-27 01:09:21
    Od: poreba <d...@p...com>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> niebacznie popelnil

    > lol ale pytanie :D Na podstawie braku umowy gwarancji.
    No to niech będzie "rękojmia" - niezgodność z umową,
    jest taka odpowiedzialność?
    Czy fakt, że oprogramowanie rzadko się sprzedaje a licencjonuje
    rodzi i takie konsekwencje oprócz zakazów w licencjach zawartych?

    Uprzedzając: karty graficzne też są bardzo skomplikowane,
    też mają oprogramowanie, też muszą działać w nieprzewidywalnych
    warunkach, a "rękojmia" przysługuje.

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2004-06-27 01:10:41
    Od: poreba <d...@p...com>

  • 5. Data: 2004-06-27 18:42:20
    Od: JFK <j...@w...pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2004 01:09:21 +0000, poreba napisał(a):

    > No to niech będzie "rękojmia" - niezgodność z umową,
    Prawnikiem nie jestem ale w licencji GNU (zapewne w tych produkcji M$
    jest podobnie)
    napisano tak:
    "...
    Ten program jest rozpowszechniany w nadziei użyteczności,
    lecz BEZ ŻADNEJ GWARANCJI, nawet bez gwarancji z tytułu
    RĘKOJMI lub PRZYDATNOŚCI DO OKREŚLONEGO CELU..."
    czyli krotko mowiac umawiamy sie ze ten program "jest do niczego"
    jak zdolasz go uzyc do czegokolwiek to sie ciesz ale jak nie to nie miej
    pretensji do tworcow :)
    o ile wiem takie oswiadczenie ze program przyjmuje sie "as is" jest we
    wszystkich licencjach
    jesli masz osobna umowe w ktorej jest napisane ze ten program cos robi to
    mozesz sie buntowac (tak samo jak jest ustalone w momencie kupna ze karta
    graficzna ma wyswietlac grafike)
    inaczej niestety nie.
    pozdrawiam i polecam darmowe programy (przynajmniej nie placisz za bledy
    tworcow ;-)

    --
    JFK

  • 6. Data: 2004-06-28 12:38:04
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    >
    > Uprzedzając: karty graficzne też są bardzo skomplikowane,
    > też mają oprogramowanie, też muszą działać w nieprzewidywalnych

    co rozumiesz przez niezgodnosc z umowa?
    Zaraz 2 miliony Pan "Zosi" by sie znalazlo ktore chca zaareklamowac windowsa
    bo nie potrafia
    uruchomic czegos.

    Zwykle widzisz screeny i opis dokladny programu, nie wyobrazam sobie
    czegostakiego jak niezgodnosc z umowa.

    Chyba ze kupujesz cos na umowe zlecenie.

    P.