  • 1. Data: 2004-06-26 19:31:16
    Temat: polisa posagowa PZU
    Od: "dominik" <d...@p...onet.pl>

    witam wszystkich!

    rodzice w lipcu 1984 wykupili mi w PZU polisę na okres 20 lat
    na sumę 50.000zł, ze składką miesięczną 220zł

    PZU zobowiązał sie ze wypłaci mi po okresie ubezpieczenia sumę tą wzrastającą
    corocznie o 8,8%, czyli po 20 latach mialem otrzymac 138.000zł.

    jakiej kwoty mogę sie spodziewac i o jaką walczyc w sądzie? czy istnieje jakaś
    metoda wyliczenia owej sumy o jaką mozna się ubiegac?
    czy warto brać adwokata?

    z góry dziękuje, pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-26 19:38:15
    Temat: Re: polisa posagowa PZU
    Od: "anexus" <d...@p...onet.pl>

    to znowu ja, jesli ktoś mógłby mi pomóc wyliczyc mnejwięcej kwotę jak ami sie
    nalezy to prosze o kontakt gg: 4435670

  • 3. Data: 2004-06-27 06:59:27
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "dominik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
> [...]
    jakaś
    > metoda wyliczenia owej sumy o jaką mozna się ubiegac?

    Trzeba wystąpić do sądu o waloryzację sądową. Przy czym nie wolno brać
    pieniędzy najpierw z PZU.
    Najczęstszym miernikiem waloryzacji jest przeciętne wynagrodzenie.
    Mniej więcej może wyglądać to tak:
    1984 - 138000 zł (starych) stanowiło x= przeciętnych wynagrodzeń, przy czym
    x=138000/16838(przeciętne wygrodzenie w 1984 roku)
    2004 - wartość waloryzowanej polisy = x * obecne przeciętne wynagrodzenie
    Przy czym raczej całej sumy się nie dostanie, gdyż skutkami inflacji powinny
    być dotknięte obie strony.
    Według mnie sprawa jest dość banalna i nie warto korystac z adwokata.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-06-28 13:17:20
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia 26 Jun 2004 21:31:16 +0200, dominik
    <d...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > jakaś
    > metoda wyliczenia owej sumy o jaką mozna się ubiegac?

    spodziewać się możesz jakieś pięc złotych z groszami, Mnóstwo ludzi się na
    to nabrało. Ale w sądzie można wywalczyć waloryzację. Temat był parte razy
    wałkowany, sprawdź w archiwum

    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej
    Używam M2 - rzekomo innowacyjnego lecz najwidocznie zalanego w trupa
    klienta poczty z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu wbudowanego w skądinad
    całkiem przyzwoitą Operę: http://www.opera.com/