  • 1. Data: 2004-06-26 20:23:33
    Temat: Help!!!
    Od: "Paweł p." <p...@a...pl>

    Witam
    1.Czy jeśli przepiszę na syna mieszkanie ( podaruję je mu) to ktokolwiek z
    moich wierzycieli , urząd skarbowy , sąd itp będzie kiedykolwiek mógł rościć
    prawa do tego mieszkania?Mieszkanie nie jest żadnym zastawem .Właścicielem na
    dodatek jest moja żona.
    2.Czy dzieci dziedziczą długi?
    3.Czy można przepisać mieszkanie na 9 letnie dziecko?
    Proszę o pomoc.
    Dziękuję

  • 2. Data: 2004-06-26 20:38:58
    Temat: Re: Help!!!
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Paweł p." <p...@a...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > kiedykolwiek mógł rościć prawa do tego mieszkania? Mieszkanie nie
    > jest żadnym zastawem. Właścicielem na dodatek jest moja żona.

    Wierzyciele mogą rządać unieważnienia tej darowizny na podstawie artykułu
    527 kodeksu cywilnego.

    > 2.Czy dzieci dziedziczą długi?

    Tylko razem ze spadkiem.

    > 3.Czy można przepisać mieszkanie na 9 letnie dziecko?

    Można.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Wspieraj fundacje: "Podaruj wampirom slonce".

  • 3. Data: 2004-06-26 20:44:13
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł p." <p...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rościć
    > prawa do tego mieszkania?Mieszkanie nie jest żadnym zastawem .Właścicielem

    Jesli masz wspólność majątkową z żoną to w przypadku roszczeń ze strony US
    lub wierzycieli będzie i tak możliwa egzekucja z majątku. Jesli sprzedaż
    mieszkanie na kogokolwiek z rodziny i tak ci to nic nie da, bo jest w prawie
    coś takiego jak "skarga paulańska"- w przypadku zawarcia umowy z osobą
    trzecią o zbycie np. nieruchomości wierzyciel może wystąpić do sądu o
    bezskuteczność czynności, gdyz nastąpiła z jego pokrzywdzeniem.
    Jesli już koniecznie chcesz uchronić mieszkanie lepiej "sprzedać" je osobie
    trzeciej. Ale i tak w przypadku egzekucji komornik może wejść na twoje
    wynagrodzenie, ruchomośći itd.

    > 2.Czy dzieci dziedziczą długi?

    dzieci nie dziedziczą tylko długów o charakterze osobisty spadkodawcy

  • 4. Data: 2004-06-26 22:00:16
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "Paweł p." <p...@a...pl> naskrobał/a w

    > Wierzyciele mogą rządać unieważnienia tej darowizny na podstawie artykułu
    > 527 kodeksu cywilnego.

    > Tylko razem ze spadkiem.

    Hmmm, a czy nie jest tak z tymi dlugami, ze dziedziczy sie wszystko po
    zmarłym rodzicu, nawet jego długi i nawet wtedy, gdy nie sa zapisane w
    zadnym spadku. Czy moze spadek ten nastepuje jakos automatycznie ze smiercia
    najblizszej osoby?

    Pozdrawiam JanuszS.

  • 5. Data: 2004-06-26 22:24:36
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > zapisane w zadnym spadku. Czy moze spadek ten nastepuje jakos
    > automatycznie ze smiercia najblizszej osoby?

    Art. 1012. Spadkobierca może bądź przyjąć spadek bez ograniczenia
    odpowiedzialności za długi (przyjęcie proste), bądź przyjąć spadek z
    ograniczeniem tej odpowiedzialności (przyjęcie z dobrodziejstwem
    inwentarza), bądź też spadek odrzucić.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    PAMIETAJ: Tylko CRAY wykonuje nieskonczona petle w zaledwie cztery godziny.