  • 1. Data: 2002-06-25 08:02:54
    Temat: Grupy dyskusyjne
    Od: i...@i...prv.pl.ANTYSPAM (Igo)

    Witam!

    Zastanawiam sie, czy moge publikowac na stronie listy z grup
    dyskusyjnych bez pytania o to ich autorow? Chce na przyklad stworzyc
    zbior pytan i odpowiedzi (FAQ), tyle, ze zamiast odpowiedzi uzylbym
    postow z grup dyskusyjnych, w ktorych ktos inny juz wyjasnil problem.
    Czy podpisujac post (autor/email) moge go "przedrukowac"? Czy musze
    pytac autora? A moze ktos juz cos takiego robil?

    Jesli ktos cos wie - bardzo prosze o odpowiedz:)

    pzdr,
    igo

  • 2. Data: 2002-06-25 09:05:33
    Temat: Re: Grupy dyskusyjne
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel i...@i...prv.pl.ANTYSPAM (Igo) ihn
    news:slrnahg8ub.1un.igo@localhost.localdomain: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > Czy podpisujac post (autor/email) moge go "przedrukowac"? Czy musze
    > pytac autora?

    Pytaj autora. Pomijajac kwestie czysto techniczne (moge nie chciec,
    zeby ktos to opublikowal), to wkurzylbym sie, gdyby ktos zmienil
    mojego maila na prawidlowy i takiego umiescil na stronie.
    Byloby to kolejne miejsce z adresem dla generatorow spamu. :o(

    PMM

  • 3. Data: 2002-06-25 09:25:38
    Od: i...@i...prv.pl.ANTYSPAM (Igo)

    Peter 'Mikolaj' Mikolajski (c...@a...ow.pl) napisales:
> [...]
    > mojego maila na prawidlowy i takiego umiescil na stronie.
    > Byloby to kolejne miejsce z adresem dla generatorow spamu. :o(

    Jesli jednak podam takiego, jak jest podany w polu From to chyba nie ma
    problemu - ale wlasnie chodzi o to czy trzeba pytac o sama tresc... Czy
    jest to jakos (chociaz posrednio) okreslone przez jakies ustawy?
    Bo pytanie autora sprawia problemy:
    * dlugi czas oczekiwania - nie moge od razu wrzucic maila na strone,
    musze czekac na reakcje autora;
    * zasypywanie autora niekoniecznymi mailami;
    * jesli chce opublikowac okolo 100 postow, to trudo sie polapac, na
    ktore mam juz zezwolenie, na ktore nie...

    pzdr,
    igo

  • 4. Data: 2002-06-25 10:28:43
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Igo wrote:

> [...]
    > * jesli chce opublikowac okolo 100 postow, to trudo sie polapac, na
    > ktore mam juz zezwolenie, na ktore nie...

    Panie Igo,

    zapewniam Pana, ze prawo autorskie potrafi sie polapac w 100 postach i
    stwierdzic,
    na ktore Pan zezwolenie ma , a ktore zostaly opublikowane z naruszeniem
    praw autorskich.
    Czy spotkal sie Pan w jakimkolwiek kraju na swiecie z praktyka
    przedrukowania czyis wypowiedzi,
    takze tych z usenetu, bez zgody autorow ?
    W ogole jak Panu mogl do glowy przyjsc taki absurdalny pomysl, ze moze
    Pan przedrukowywac czyjas wlasnosc intelektualna bez zgody.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 5. Data: 2002-06-25 10:56:53
    Od: i...@i...prv.pl.ANTYSPAM (Igo)

    Expert wrote:

> [...]
    > W ogole jak Panu mogl do glowy przyjsc taki absurdalny pomysl, ze moze
    > Pan przedrukowywac czyjas wlasnosc intelektualna bez zgody.

    Panie Jacku,

    Z tym prawem autorskim to jest tak - jesli ja kogos zapytam, czy moge
    opublikowac jego post, a on sie zgodzi, to przeciez moze o tym zapomniec
    i mi zarzucic, ze ja opublikowalem go nieprawnie.
    Jesli chodzi o wlasnosc intelektualna - cytaty z ksiazek sa
    przedrukowywane w innych ksiazkach, czasopismach i w Sieci. Tylko -
    przy ilu znakach konczy sie cytat? Jedno zdanie moze jest cytatem, ale
    rownie dobrze moze nim byc jeden rozdzial.
    Oczywiscie, moze Pan miec racje, ale zastanawiam sie, czy list "do
    ogółu" nie jest własnością "publiczną"? Na przykład ustawy prawne są
    publikowane na wielu stronach, jako "własność publiczna"...
    A co do praktyk publikowania wypowiedzi - Pan chyba powinien znac je
    najlepiej, w koncu powstala "Ksiega Cytatow Experta" -
    http://xox.pl/~zamsz. Ktos Pana pytal o pozwolenie publikacji KAZDEGO z
    tych cytatow?

    pzdr,
    igo

  • 6. Data: 2002-06-25 11:49:25
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > Panu mogl do glowy przyjsc taki absurdalny pomysl, ze moze Pan
    > przedrukowywac czyjas wlasnosc intelektualna bez zgody.

    Panie! (jak juz panujemy to na całego! :))
    Nie zauważył Pan, że pisząc na _otwartą_ listę dyskusyjną wypowiada
    się Pan publicznie?
    A publiczną wypowiedź Pańską może każdy publicznie powtórzyć o ile nie
    przypisze jej sobie bądź komuś innemu i jej nie zniekształci.
    An jeżeli to uczyni, to możesz Pan mu wytoczyć proces cywilny, ale
    raczej nie o przywłaszczenie własności intelekturalnej. No chyba że
    pańskie wypowiedzi maja tak kolosalną wartość.
    Panie, daj Pan spokój z tymi prawami autorskimi.
    Do czego? Zacytuj mi Pan JEDEN post z tej listy który niesie ze sobą
    wymierną wartość intelektualną - tzn. ktos mógłby na jego powieleniu
    *zarobić* lub chociaż uprawdopodobnić zarobek lub wykorzystać go do
    uzyskania dochodu. Trzeba pamiętać, że ta treść musi być w jakis
    sposób unikalna - bo odpowiedź na pytanie "czy kanar może żądac ode
    mnie dowodu osobistego" nawet z powołaniem się na pakiet ustaw, nie
    jest niczym unikalnym.

    Wprawdzie unikalne sa czasem rózne wypowiedzi (jak ten lapsus z
    doprowadzeniem pracownika do miejsc pracy pod przymusem - jak to sie
    trzeba pilnowac, żeby ironia była w poście widoczna ;-)) ale chyba
    żaden sąd nie przyzna Panu patentu na przejęzyczenie albo
    niedoprecyzowanie wypowiedzi.

    Ja bym proponowała wypic szklanke wody, ochłonąć, zastanowic sie, czy
    to co mamy do powiedzenia w ogóle ma jakąs wartość? Czy ktos sie z
    tego chociaz posmieje (zawsze jakis pożytek - śmiech to zdrowie).
    I porzestać pleść o prawach autorskich na liście dyskusyjnej.

    Ja! moje prawa! moja wypowiedź! moja wartośc intelekutalna!
    Daj Pan spokój. Nie lepiej to się na spacer przejśc, umysł
    przewietrzyć, może wiatr androny wywieje...

    Świadomośc prawna , ok, pochwalam. Ale to juz jest patologia.
    Czy jak ktos do mnie na liście powie "ty głupia babo" (a zdarzało
    się ) a ja na swojej stronie napiszę -Pan Kowalski powiedział do mnie
    na liście pl.soc.prawo "ty głupia babo"- to naruszam jego prawa
    autorskie??

    P a r a n o j a

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-06-25 11:53:47
    Temat: [OT]Re: Grupy dyskusyjne
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > przypisze jej sobie bądź komuś innemu i jej nie zniekształci.
    <ciach>
    Ale to tylko Expierd, dotarl do pl.soc.prawo, ciekawe ktora grupa
    bedzie nastepna ? :>>> Expercie, czemu jeszcze o tobie nie ma w
    telewizji, w CNN ? Znasz sie przeciez na tak wielu rzeczach: medycyna,
    biznes, informatyka teraz prawo. No koniec karmienia trolla.EOT

    Przemek

  • 8. Data: 2002-06-25 12:00:14
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Jacek napisał:

    :-)

> [...]

    ciach

    > Panie! (jak juz panujemy to na całego! :))
    > Nie zauważył Pan, że pisząc na _otwartą_ listę dyskusyjną wypowiada
> [...]

    :-)

    Cos mi nie pasowalo, teraz juz wiem. KF działa :-))

    Znowu zaczyna sie robic ciekawie. Moze zmienic ustawienia w KF ?

    Karol

  • 9. Data: 2002-06-25 12:02:52
    Temat: Re: [OT]Re: Grupy dyskusyjne
    Od: "AdamSZ" <s...@t...onet.pl>

    Przemek Wrzesinski wrote:
> [...]
    > bedzie nastepna ? :>>> Expercie, czemu jeszcze o tobie nie ma w
    > telewizji, w CNN ? Znasz sie przeciez na tak wielu rzeczach: medycyna,

    Jacku, znasz sie na gitarach? Zapraszamy na pl.rec.muzyka.gitara ;)
    Polecam lekture FAQ, link w sigu ;)

    --
    ,~~~~. adam 'aSh' ,~~~~.
    _i====i szlachta i====i_

  • 10. Data: 2002-06-25 13:59:20
    Od: Wojtek Piszczek <p...@p...com>

    Jacek wrote:
> [...]
    > W ogole jak Panu mogl do glowy przyjsc taki absurdalny pomysl, ze moze
    > Pan przedrukowywac czyjas wlasnosc intelektualna bez zgody.

    Idź, pozwij ICM do sądu za publikowanie Twoich wypowiedzi (są na
    news-archive.icm.edu.pl). Przy okazji Google też możesz pozwać. Dawałeś
    im wszystkim zezwolenie, czy tak sobie marzysz?

    --
    Wojtek Piszczek