    From: i...@i...prv.pl.ANTYSPAM (Igo)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Grupy dyskusyjne
    Date: Tue, 25 Jun 2002 10:56:53 +0000 (UTC)

    Expert wrote:

    > Panie Igo,
    >
    > zapewniam Pana, ze prawo autorskie potrafi sie polapac w 100 postach i
    > stwierdzic,
    > na ktore Pan zezwolenie ma , a ktore zostaly opublikowane z naruszeniem
    > praw autorskich.
    > Czy spotkal sie Pan w jakimkolwiek kraju na swiecie z praktyka
    > przedrukowania czyis wypowiedzi,
    > takze tych z usenetu, bez zgody autorow ?
    > W ogole jak Panu mogl do glowy przyjsc taki absurdalny pomysl, ze moze
    > Pan przedrukowywac czyjas wlasnosc intelektualna bez zgody.

    Panie Jacku,

    Z tym prawem autorskim to jest tak - jesli ja kogos zapytam, czy moge
    opublikowac jego post, a on sie zgodzi, to przeciez moze o tym zapomniec
    i mi zarzucic, ze ja opublikowalem go nieprawnie.
    Jesli chodzi o wlasnosc intelektualna - cytaty z ksiazek sa
    przedrukowywane w innych ksiazkach, czasopismach i w Sieci. Tylko -
    przy ilu znakach konczy sie cytat? Jedno zdanie moze jest cytatem, ale
    rownie dobrze moze nim byc jeden rozdzial.
    Oczywiscie, moze Pan miec racje, ale zastanawiam sie, czy list "do
    ogółu" nie jest własnością "publiczną"? Na przykład ustawy prawne są
    publikowane na wielu stronach, jako "własność publiczna"...
    A co do praktyk publikowania wypowiedzi - Pan chyba powinien znac je
    najlepiej, w koncu powstala "Ksiega Cytatow Experta" -
    http://xox.pl/~zamsz. Ktos Pana pytal o pozwolenie publikacji KAZDEGO z
    tych cytatow?

    pzdr,
    igo