  • 11. Data: 2017-11-14 10:13:46
    Temat: Re: Grozba karalna wlamania?
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 08:53, ń pisze:
    > Spółdzielcy mają piwnice, posiadają (użytkują) od nastu lat, jako zamknięte
    pomieszczenia przynależne do lokali, papierologia okryta pomroką spółdzielczych
    dziejów. Spółdzielnia ogłosiła, że w dniu xxx otworzy (wejdzie) do tych pomieszczeń i
    wyrzucając całą zawartość (niejednokrotnie cenną) na śmietnik.
    > IMHO groźba karalna - naruszenia miru domowego, wdarcia siłą do zamkniętego
    pomieszczenia, a właściwą drogą winna być droga sądowa, ewentualny komornik, eksmisja
    z pomieszczeń. Pomysł, jak "naprostować" zarząd spółdzielni?
    > Można (i zapewne trzeba) powiadomić o groźbie karalnej organa (prok.?, pol.?), lecz
    te działają straszliwie powoli, a najchętniej po fakcie.

    Dlaczego zarząd spółdzielni przeprowadza tę akcję? czy chodzi o kwestię
    posiadania czy o oczyszczenie piwnic, bo coś śmierdzi, bo są materiały
    łatwopalne, są robale czy coś w tym stylu. W zależności od przyczyny są
    chyba różne podstawy prawne.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 12. Data: 2017-11-14 10:25:56
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zabrakło jakiejś papierkologii przed laty. Lokal (pomieszczenia) wydane, a kwity nie
    wiadomo gdzie. A jak ktoś ma, to drugiemu zaczyna przeszkadzać, że on nie ma.

    -----

  • 13. Data: 2017-11-14 10:40:21
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 10:25, ń pisze:
    > Zabrakło jakiejś papierkologii przed laty. Lokal (pomieszczenia) wydane, a kwity
    nie wiadomo gdzie. A jak ktoś ma, to drugiemu zaczyna przeszkadzać, że on nie ma.

    Czyli chodzi o sposób użytkowania części wspólnych. Czy wieloletnia
    praktyka, zwyczaj nie jest umową quoad usum zawartą w sposób dorozumiany?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 14. Data: 2017-11-14 16:35:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-11-17 o 10:40, Wojtek pisze:
    > Czyli chodzi o sposób użytkowania części wspólnych. Czy wieloletnia
    > praktyka, zwyczaj nie jest umową quoad usum zawartą w sposób dorozumiany?

    Ja podejrzewam na kanwie tego co piszesz, że chodziło jakąś suszarnię,
    czy wózkownię. Przez lata był jakiś jeden użytkownik, a tu nagle ktoś
    drugi chce wózek tam wstawić i powstał problem.

  • 15. Data: 2017-11-14 17:09:21
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > Ja podejrzewam na kanwie tego co piszesz, że chodziło jakąś suszarnię,
    > czy wózkownię. Przez lata był jakiś jeden użytkownik, a tu nagle ktoś
    > drugi chce wózek tam wstawić i powstał problem.

    Autor wątku mówi o piwnicach, ale to chyba nie jest istotne. Chodzi o
    współwłasność która od wielu lat była do wyłącznego korzystania, tyle że
    brak papieru. Papier przy współwłasności nie jest konieczny. Ułatwia
    tylko rozwiązywanie takich problemów.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 16. Data: 2017-11-14 18:56:38
    Od: ń <ń@ń.ń>

    To ciekawy wątek, jakieś podpowiedzi?

    -----

  • 17. Data: 2017-11-14 19:25:23
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 18:56, ń pisze:
    > To ciekawy wątek, jakieś podpowiedzi?

    Umowa o współwłasności nie wymaga określonej formy. Może być więc i
    notarialnie poświadczona, pisemna bez notariusza, ustna czy nawet
    dorozumiana. Oczywiście najlepiej jest mieć notarialnie poświadczoną,
    ale nie dlatego, że taka byłaby ważniejsza. Umowa papierowa jest o tyle
    lepsza (lepsza - ale nie ważniejsza) bo łatwiej jest ustalić, kto na co
    się godził. Poza tym ludziom często wydaje się, że papierowa jest tu
    ważniejsza. I jak widzą papier to miękną.

    Rzuć na google quoad usum i formy zawierania takiej umowy. Do tego
    orzecznictwo w takich sprawach.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 18. Data: 2017-11-14 19:35:02
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tyle, że do umowy quad usum muszą przystąpić wszyscy, tak?
    Przy setce lokali to nierealne :-(
    Choć faktycznie sporo umów jest dorozumianych quad usum, np. parkowanie na
    konkretnych miejscach lokalu garażowego.
    W przypadku boksów jest ich kilka-kilkanascie, a lokali ponad setka, więc większość
    musiałaby się zgodzić na posiadanie przez mniejszość. Wystarczy jeden nawiedzony
    emeryt-rozrabiacz, żeby zaczęło się dziać :-(

    -----

  • 19. Data: 2017-11-14 19:39:03
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 19:35, ń pisze:
> [...]
    musiałaby się zgodzić na posiadanie przez mniejszość. Wystarczy jeden nawiedzony
    emeryt-rozrabiacz, żeby zaczęło się dziać :-(

    Przy małych wspólnotach - wszyscy. Przy dużych - nie wiem.
    Ale jeżeli przez kilkanaście lat żaden nawiedzony emeryt nie
    protestował, to umowa chyba została zawarta.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 20. Data: 2017-11-14 19:48:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-11-17 o 17:09, Wojtek pisze:

> [...]
    > współwłasność która od wielu lat była do wyłącznego korzystania, tyle że
    > brak papieru. Papier przy współwłasności nie jest konieczny. Ułatwia

    Przy współwłasności to, ze przez jakiś czas jedna osoba korzysta z tej
    współwłasności nic nie daje. Nie ma zasiedzenia.