  • 41. Data: 2018-01-02 09:25:22
    Temat: Re: Grozba karalna wlamania?
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > Posiadanie klucza do cudzego pomieszczenia nie jest samo w sobie
    > przestępstwem, ale przywłaszczenie tego pomieszczenia poprzez
    > wzbranianie innym osobom uprawnionym do dostępu już może być. Może przy
    > okazji być wykroczeniem z art. 143 kw, ale sądzę, że i kilka innych by
    > się dało wymyślić.

    Jeśli ktoś ma piwnicę w bloku (piwnica jest współwłasnością) to powinien
    udostępniać tę piwnicę innym spółdzielcom?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 42. Data: 2018-01-02 17:11:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-01-18 o 09:25, Wojtek pisze:

    > Jeśli ktoś ma piwnicę w bloku (piwnica jest współwłasnością) to powinien
    > udostępniać tę piwnicę innym spółdzielcom?

    Ale za zgodą współwłaścicieli powyodrębniano tam kawałki indywidualne.
    Ja piszę przykładowo o suszarniach czy wózkowniach.

  • 43. Data: 2018-01-02 23:06:45
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie mylmy słownictwa.
    Wyodrębnienie to co innego (tworzy się odrębna własność), a posiadanie i użytkowanie
    to co innego.

    -----

  • 44. Data: 2018-01-03 09:27:26
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > Ale za zgodą współwłaścicieli powyodrębniano tam kawałki indywidualne.

    W przypadku piwnic spółdzielni, to spółdzielcy nie mieli zbyt wiele do
    gadania. Zarząd (kiedyś, dawno temu) przydzielił piwnice poszczególnym
    członkom spółdzielni i tyle. A potem to już 221 kc i poszło.

    > Ja piszę przykładowo o suszarniach czy wózkowniach.

    Tu nie ma różnicy czy wózkarnia czy piwnica. Status prawny wózkarni czy
    piwnicy jest ten sam. Natomiast, jak się domyślam, chodzi Ci o sytuację,
    gdy ktoś pewnego dnia zakłada kłódkę na wózkarnię/suszarnię i przejmuje
    takie pomieszczenie na wyłączne użytkowanie. Jeżeli jest na to zgoda
    pozostałych współwłaścicieli - to ok, jeżeli nie ma - to problem.
    Zauważ, że 199 kc nie mówi o wymaganej formie zgody. Może być zatem
    zgoda niepapierowa.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 45. Data: 2018-01-03 12:24:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-18 o 09:27, Wojtek pisze:

> [...]
    > pozostałych współwłaścicieli - to ok, jeżeli nie ma - to problem.
    > Zauważ, że 199 kc nie mówi o wymaganej formie zgody. Może być zatem

    No właśnie jest taka różnica, że domyślnie są wspólne. Zgoda może być w
    jakiejkolwiek formie, ale w jakiejkolwiek formie może zostać zmieniona.
    Mnie nie chodzi o wymuszanie tego, by każdy z tego korzystał. Natomiast
    bywa taka sytuacja, że przez lata komuś wózkownia nie jest potrzebna -
    aż ma wózek i potrzebuje.