  • 101. Data: 2021-08-26 13:41:08
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > No i co z tego? Wyobraź sobie, że ktoś znając prywatnie policjanta
    > przychodzi do niego do mu i skąłda mu zawiadomienie o przestępstwie.
    > Albo - żeby było bliżej realiów - podczas spaceru niedzielnego "łapie"
    > go w parku.

    Co mówi ustawa o obowiązkach policjanta poza służbą?

    Ci strażnicy też tam są na prywatnym spacerku?

  • 102. Data: 2021-08-26 13:42:46
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Mnie to interesuje inna rzecz. Jakby zachowały się te wszystkie osoby,
    > które tak teraz jadą po Straży Granicznej, Wojsku czy ogólnie naszym
    > rządzie, gdyby przez płot, do ich ogródka wpadło 3-4 gości(jakiś ćpun,
    > pijaczek, bezdomny i prostytutka) i zażądali kasy, żarcia i opierunku.

    Tutaj też nie wiesz co możesz zrobić?
    To jakiś ubogi prawnie jesteś.

    > Czy pierwszy telefon byłby po Policję lub Straż Miejską czy może po
    > pizze, a do czasu przyjazdu jednych albo drugich przyjęli by "gości"
    > herbatnikami i kawą?

    jw.
    Zamiast tanio mędrkować możesz sobie doczytać co możesz zrobić.

  • 103. Data: 2021-08-26 13:43:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2021 23:41:18 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No i co z tego? Wyobraź sobie, że ktoś znając prywatnie policjanta
    > przychodzi do niego do mu i skąłda mu zawiadomienie o przestępstwie.

    Policjant to policjant, i swoje obowiazki ma, chyba ze z malej litery
    to nie :-)

    Ale cosmy tu ostatnio dyskutowali - ze przestepstwa nie mozna zglosic
    dzielnicowemu w czasie jego pobytu w sluzbowym pomieszczeniu ...

    > Albo - żeby było bliżej realiów - podczas spaceru niedzielnego "łapie"
    > go w parku.

    A park lezy w rewirze podleglym komendantowi ? :-)

    J.

  • 104. Data: 2021-08-26 13:43:54
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Nie, to tylko inna skala. Państwo ma chronić przede wszystkim swoich
    > obywateli, no i oczywiście swoje terytorium, a na to wszystko składa się
    > między innymi ochrona zdrowia czy granic.
    > Państwo nie ma obowiązku przyjmować kogo popadnie, tak jak nie ma
    > obowiązku robić tego osoba prywatna.

    Państwo ma też określone obowiązki, do których samo się zobowiązało.

    Jeżeli ktoś tego nie rozumie, to znaczy że nadaje się najwyżej na członka
    plemienia.

  • 105. Data: 2021-08-26 13:47:36
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Nie masz bladego pojęcia ile ich jest. Same nasze służby tylko tak z
    > grubsza orientują się ile ich jest, ale i tak wszystkich nie są w stanie
    > wyłapać. A tych o których wiedzą można już liczyć w tysiącach.

    Pewnie tak. Z których część już dawno przejechała i jest poza krajem.

    > I bardzo dobrze, od tego są żeby bronić, nie ważne ilu ich jest; 3, 30
    > czy 3000.

    I wiążą cały oddział, a w tym czasie reszta spokojnie przepływa rzekę.
    Genialne :D

    Straż Graniczna chwali się, że pomaga migrantom. Bo uratowała 12 osób
    zagubionych w rozlewiskach Narwi
    https://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,2747
    7102,straz-graniczna-chwali-sie-ze-pomaga-migrantom-
    bo-uratowala.html

    Ale ważne, że tępy motłoch podnieca się garstką 30 emigrantów, podczas gdy
    setki dostają się bez problemu :)

    > No to włącz myślenie i zastanów się co będzie za tydzień, miesiąc lub
    > dwa w tym miejscu, gdy ta trzydziestka przejdzie do nas i dostanie to
    > czego oczekuje?

    I nic nie będzie, bo wielokrotnie więcej w tym samym czasie przeszło.

    Ta 30-tka to trzeciorzędna sprawa dla głupich wolaków, aby mogli się podniecać
    jak to bronimy się przed emigrantami.

  • 106. Data: 2021-08-26 14:20:45
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > Bardzo ciekawy przypadek.
    > Przypomnę, że kiedy kulson chciał przesłuchiwać kobietę w Miechowie o 23:30
    > na parkingu przed sklepem nie widziałeś w tym nic nadzwyczajnego.

    Bo kulson po służbie ma tylko prawa, a nie jakieś obowiązki.
    Chociaz w ustawie chyba jest, że odwrotnie :)

  • 107. Data: 2021-08-26 14:33:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Aug 2021 13:24:26 +0200, J.F napisał(a):

    > A poza tym ... czy suwerennosc Bialorusi tak nas obchodzi?

    Karczewskiemu byłoby przykro, że tak lekceważąco wypowiadasz się o
    suwerenności zaprzyjaźnionego kraju, w którym ciepły człowiek już od dawna
    tak ma, jak on dopiero stara się mieć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 108. Data: 2021-08-26 14:39:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 13:47:36 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Pewnie tak. Z których część już dawno przejechała i jest poza krajem.

    Od czasow Schengen nie mamy jakiejs komputeryzacji?

    Nie miejsca pobytu, ale choby wjazdow i wiz - powinno byc wiadomo ilu
    wjechalo, ilu wyjechalo, ilu sie wiza skonczyla ...

> [...]
    bo-uratowala.html

    > Ale ważne, że tępy motłoch podnieca się garstką 30 emigrantów, podczas gdy

    Ale ja tu czegos nie rozumiem - jednym SG dzielnie broni wstepu, innym
    pomaga ... a bylo nie pomagac, to by zawsze 12 nielegalnych imigrantow
    mniej :-)

    No i co z tymi 12 - wnioski juz zlozyli?

    A z prasy
    "Straż zapobiegła próbom dokonywanym przez 1342 osób, a 758
    cudzoziemców zostało zatrzymanych i osadzonych w zamkniętych
    ośrodkach."

    te 1342 to sie wystraszyly i sprobowaly drugi raz,
    czy 758 z nich zostalo zatrzymanych, a reszta nie ... ale przebywa w
    Polsce :-)

    J.

  • 109. Data: 2021-08-26 15:10:51
    Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com>

    Dobrze opisane, jak to z tymi zaprosinami było, jest na przykład tutaj:

    http://waidelotte.org/operacja-sluza-co-naprawde-sie
    -dzieje-na-polsko-bialoruskiej-granicy/

  • 110. Data: 2021-08-26 16:45:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.08.2021 o 15:10, Niktnaprawde Nobodyreally pisze:
    > Dobrze opisane, jak to z tymi zaprosinami było, jest na przykład tutaj:
    >
    > http://waidelotte.org/operacja-sluza-co-naprawde-sie
    -dzieje-na-polsko-bialoruskiej-granicy/

    Same biedne kobiety i dzieci.