  • 1. Data: 2005-09-16 15:26:06
    Temat: Firma w PL o nazwie w czesci pokrywajacej sie z firma w US.Czy mozna?
    Od: Konrad <k...@o...pl>

    Witam,
    Proszę o pomoc w interpretacji możliwości zarejestrowania firmy w Polsce
    jesli istnieje juz firma w Stanach Zjednoczonych, o podobnej nazwie (R).
    W praktyce wyglada to tak.
    Firma w US: XXXXX (R) np. Alias (R)
    Firma w PL: XXXXX YYYYYY np. Alias Projektanci
    Czy można zarejestrować firmę w PL uwzględniając powyższe założenie?
    Oczywiście branża zupełnie inna, inna identyfikacja wizualna itd. Tylko
    część nazwy się pokrywa.

    Pozdrawiam!
    Konrad

  • 2. Data: 2005-09-16 15:28:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Konrad napisał(a):
    > Czy można zarejestrować firmę w PL uwzględniając powyższe założenie?

    Sprawdź na stronie urzędu patentowego czy nazwa jest zastrzeżona w
    Polsce. Jeśli nie jest, możesz zakładać.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-09-16 16:10:52
    Od: Konrad <k...@o...pl>

    Witam,

    > Sprawdź na stronie urzędu patentowego czy nazwa jest zastrzeżona w
    > Polsce. Jeśli nie jest, możesz zakładać.

    Sprawdziłem.
    Wpisałem pełną proponowana nazwę zaznaczając firmy i znaki towarowe PL oraz
    międzynarodowe na podst. porozumienia madryckiego.
    Wynik wyszukiwania zawierał 3 nazwy zgodne z pierwszym członem mojej nazwy
    nazwy i 3 zgodne z drugim (bardzo popularnym bo "Architekci").
    Sprawdziłem inne nazwy i wyszło np. 20 wyników o tej samej charakterystyce.

    Wydaje się zatem, ze istnieje wiele nazw wśród których wystepują te słowa
    kluczowe skomponowane z innymi wyrazami kluczowymi oznaczającymi np.
    charakter czy profil firmy.

    Konrad

  • 4. Data: 2005-09-16 16:23:11
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ciebie nie interesuje co jest w nazwie "architekt " czy cos takiego .

    jezeli firma w USA nazywa sie "TRACER" , i jezeli nawet jest R w USA to w
    polsce wcale nie musi byc . A jezeli chcesz sobie zrobic domene "BI-TRACER"
    to w takim przypadku to w polsce moze byc zastrzezone "TRACER" . A ty
    przeciez robisz dokladnie cos innego ( inna nazwa )

  • 5. Data: 2005-09-16 20:17:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Konrad napisał(a):
    > Wydaje się zatem, ze istnieje wiele nazw wśród których wystepują te słowa
    > kluczowe skomponowane z innymi wyrazami kluczowymi oznaczającymi np.
    > charakter czy profil firmy.

    Branża nie może się pokrywać.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2005-09-16 20:31:25
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Można, np. Intel - Inteligo

  • 7. Data: 2005-09-16 21:15:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    scream napisał(a):

    > Branża nie może się pokrywać.

    Ty naprawdę nie wiesz, o czym piszesz.

    Po pierwsze - mylisz markę lub znak towarowy z nazwą firmy
    Po drugie - w PL sa tysiące firm, gdzie w nazwie jest "bud", "metal",
    "auto" itp itd

    M.

  • 8. Data: 2005-09-19 09:20:51
    Od: Konrad <k...@o...pl>

> [...]
    > to w takim przypadku to w polsce moze byc zastrzezone "TRACER" . A ty
    > przeciez robisz dokladnie cos innego ( inna nazwa )

    Dokladnie do tego tak podchodze - juz sprawdzilem. Mozna tak bez problemu
    nazwa firme.
    Mialem obawy jedynie o to, ze tak naprawde to operowac sie bedzie tym
    pierwszym czlonem nazwy a pelna nazwa pojawia sie tylko na papierze.
    Pozdrawiam
    Konrad