  • 1. Data: 2005-09-16 14:34:48
    Temat: paragraf 5 art.647.1 kc
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Mam problem z odebraniem pieniędzy za wykonaną pracę od głównego
    wykonawcy( nie chce przyjąć i podpisać faktur-mam jedynie umowy i zlecenia
    oraz częściowo odbiory). Główny wykonawca to firma "Urzędu Miasta Spzoo" i
    wykonywał powyższą pracę na bazie zlecenia publicznego innego "Molocha
    będącego własnością publiczną"- pytanie jest następujące : 1.czy mają tu
    zastosowanie przepisy paragraf 5 art.647.1 kc. 2.Jakie przepisy naruszył
    główny wykonawca jeśli nie uzyskał zezwolenia na wprowadzenie podwykonawcy a
    działał na bazie zamówienia publicznego i SIWZ która tego wymagała.
    Jeśli ktoś będzie umiał pomóc serdecznie dziękuję Jarek

  • 2. Data: 2005-09-17 00:10:20
    Temat: Re: paragraf 5 art.647.1 kc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1.czy mają tu zastosowanie przepisy paragraf 5 art.647.1 kc.

    Oczywiście, że ma zastosowanie. Ale co to zmienia?

    > 2.Jakie przepisy naruszył główny wykonawca jeśli nie uzyskał
    > zezwolenia na wprowadzenie podwykonawcy a działał na bazie
    > zamówienia publicznego i SIWZ która tego wymagała.

    Żadnego przestępstwa nie popełnił.

    A teraz odpowiem na pytanie, którego nie postawiłeś, choć powinieneś.
    Co zrobić, by skutecznie odzyskać pieniądze.

    Otóż należy wezwać na piśmie wykonawcę do odbioru robót albo pisemnego
    wskazania usterek. Pismo do wiadomości inwestora. W piśmie pouczenie,
    że po upływie terminu złożysz powództwo w sądzie z wnioskiem o
    powołanie przez sąd biegłego, który oceni, czy wady są, czy ich nie
    ma. Za biegłego będziesz chwilowo musiał zapłacić, ale w po wygranej
    zapłaci wykonawca solidarnie z inwestorem na podstawie powołanego
    przez Ciebie artykułu.

  • 3. Data: 2005-09-18 09:54:40
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    mój zleceniodawca posiada odbiory i został rozliczony z robót które ja
    wykonywałem więc nie bardzo wiem po co miałbym zatrudniać biegłego. Chodzi
    raczej o to czy ja mogę się zwrócić bezpośrednio do inwestora o zapłatę i
    jak się do tego zabrać
    pozdr. jarek

  • 4. Data: 2005-09-18 14:24:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    Chodzi
    > raczej o to czy ja mogę się zwrócić bezpośrednio do inwestora o

    Jeżeli inwestor roboty odebrał, a główny wykonawca nadal utrzymuje, ze
    nie to przede wszystkim popełnia oszustwo i złóż zawiadomienie do
    prokuratury. Bo gdyby roboty odebrał, a jedynie nie płacił, to wówczas
    nie było by innego wyjścia, jak droga cywilna. W tym wypadku szybsze
    będą organa ścigania. Zwłaszcza, gdy takich jak Ty jest więcej. Należy
    ewentualne pozostałe firmy umieścić w zawiadomieniu.