  • 1. Data: 2005-09-16 15:16:34
    Temat: Ograniczanie możliwości konkurencji?
    Od: mf <m...@s...pl>

    Witam serdecznie!

    Mam takie pytanie. Pracowałem pół roku temu w pewnej firmie, która
    współpracowała (była partnerem handlowym) z firmą Comarch. Nigdy nie
    podpisywaliśmy żadnych lojalek i innych tego typu rzeczy. Po odejściu
    otworzyłem własną firmę nie w tym samym mieście co mój były zakład pracy
    tylko gdzie indziej. Wystąpiłem to firmy Comarch o to, abym mógł
    sprzedawać ich oprogramowanie (robiłem w tym oprogramowniu ok. 4 lata, z
    tym że w kilku firmach a nie w tej jednej). Comarch odrzucił moją prośbę
    motywując to : "Ograniczeniem dostępu do produktów COMARCH przez byłych
    pracowników firm partnerskich przez okres TRZECH lat od dnia odejścia z
    firmy" .Wg. mnie jest to nieprawne działanie choćby z tego powodu że
    nawet firma w której pracowałem ostatnio nie wyszkoliła mnie z obsługi
    tychże programów, jak przyszedłem tam pracowć już umiałem je serwisować.
    To jakby kierowcy po odejściu z pracy zabrać prawo jazdy na trzy lata.
    Czy to działanie jest zgodne z prawem? Czy można coś z tym zrobić?

    --
    Franek

  • 2. Data: 2005-09-19 07:59:18
    Temat: Re: Ograniczanie możliwości konkurencji?
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "mf" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie!

    > Czy to działanie jest zgodne z prawem? Czy można coś z tym zrobić?

    Nic.
    Mają prawo współpracować z kim chcą.
    Pracuję w firmie o podobnym modelu sprzedaży. Idea polega na tym by nie
    tworzyć swoim przedstawicielom konkurencji. To się nazywa lojalność. Ale nie
    wszyscy stosują podobne zasady.

    --
    Paweł