  • 31. Data: 2023-07-25 17:15:45
    Temat: Re: Fikołki prawnicze - cześć pierwsza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jul 2023 19:14:52 +0200, Shrek wrote:

    > Znaczy że jak - zostaje prokuratorem, dostaje schozofrenii paranoidalnej
    > i oskarża ludzi jak mu głosy podpowiedzą?

    A co - takie jego zadanie i wolno mu :-)

    Dlugo bedzie trwało, zanim ktos podejmie działania w sprawie
    nadmiernego oskarzania.

    Poza tym nie wiadomo, czy tak oskarżał bez powodu, czy tylko chodził
    nago po sklepach ... ale raczej od niedawna - szybko złapali,
    i moze skierowali na badania mimo immunitetu :-)

    > Dla kuslonki dobrze. Natomiast kradzież to jest jak po prostu
    > ukradniesz. Tu będzie to oszustwo - problem kasy łatwo pominąć dodając
    > jeden do paragrafu.

    > Chyba nie - nawet jak kogoś by w kiblu zabiła to za mało. A jak zostanie
    > skazana za oszustwo to ma wylot chyba z automatu.

    Nawet w artykule masz, ze procedura wywalenia w toku.

    "Wobec policjantki wszczęto postępowanie o zwolnienie ze służby - jest
    ono na końcowym etapie. Powodem jest tzw. interes służby. "By zostać
    policjantem, jedno z wymagań dotyczy nieposzlakowanej opinii. Ta
    opinia musi być nieposzlakowana także w trakcie służby. Decyzja
    komendanta stołecznego w tym przypadku jest niezmienna" - napisało
    biuro prasowe szefa stołecznej policji."

    J.

  • 32. Data: 2023-07-25 17:36:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.07.2023 o 17:15, J.F pisze:

    > A co - takie jego zadanie i wolno mu :-)

    Ale poważnie pytam - powiedzmy że prokurator zapada na schizofrenie
    paranoidalną i jak każdy szanujący się wariat twierdzi że on jest
    normalny i leczenie mu nie potrzebne. I co wtedy?

    > Poza tym nie wiadomo, czy tak oskarżał bez powodu, czy tylko chodził
    > nago po sklepach ... ale raczej od niedawna - szybko złapali,
    > i moze skierowali na badania mimo immunitetu :-)

    No dobra - skierowali i co dalej? Załóżmy że stwierdzono schizofrenie.
    Według prawa normalny obywatel, tyle że z bonusem za niepoczytalność w
    razie czego. Dopóki nie popełni ciężkiego przestępstwa praktycznie
    bezkarny a prokurator to jeszcze z immunitetem chyba?

> [...]
    > komendanta stołecznego w tym przypadku jest niezmienna" - napisało
    > biuro prasowe szefa stołecznej policji."

    Postępowanie postępowaniem - może zobaczymy jak się skończy ale ja
    jestem sceptyczny - oficjalnie nie karana.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!