  • 11. Data: 2010-03-22 14:46:27
    Temat: Re: Faktury za internet w dialogu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:

    > w ASTERZE jest to samo...
    > nie wazne co wpiszesz w przelewie, ksieguja jako ostatnia zalegla platnosc

    co im kiedyś może sie odbić czkawką.

  • 12. Data: 2010-03-22 14:48:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Icek wrote:

    > Wynika tez tego ile miales zaplacic a ile zaplaciles.

    Nic z tego nie wynika.
    Wynika, z tego tylko tyle, że jak sie nie zgadzasz z zestawieniem to nic
    nie wiadomo.

  • 13. Data: 2010-03-22 17:39:53
    Od: mirek <v...@o...pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 09:19:33 +0100, Icek napisał(a):

    > no i z tego wynika jakie byly faktury i jakie byly platnosci. Sam bys
    > sobie przelecial po pozycjach i bys sie doszukal.
    > Wynika tez tego ile miales zaplacic a ile zaplaciles.
    > Czy nie o to chodzilo ?
    > Zadyme robisz i tyle.

    Dobrze to ty sobie "przelatuj", a ja chcę wiedzieć za co płacę. Jestem
    klientem tej firmy od kilku lat i jak sobie wyobrażasz takie
    przelatywanie przez kilkadziesiąt pól i szukanie co kiedy i gdzie poszło.
    Dlaczego ja mam to robić? W dodatku mam potwierdzenia przelewu, ale pani
    nie wie czy ta zaległość miała miejsce rok, dwa, a może trzy lata temu.
    Dlaczego mam w papierzyskach się kopać i szukać czegoś co nie zgubiłem.
    Ja rozumiem ostatnie kilka miesięcy, no rok, ale nie kilka lat. Skoro
    jednak tobie to odpowiada...

  • 14. Data: 2010-03-22 17:49:07
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 17:39:53 +0000 (UTC), mirek napisał(a):

    > W dodatku mam potwierdzenia przelewu, ale pani
    > nie wie czy ta zaległość miała miejsce rok, dwa, a może trzy lata temu.

    Nie wie bo skąd ma wiedzieć jak tylko widzi saldo klienta
    (do dokumentów finansowych trzeba mieć specjalne uprawnienia).
    Spróbuj się uśmiechnąć do kasjerki, może będzie szybciej.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2010-03-22 18:20:19
    Od: mirek <v...@o...pl>

    > Nie wie bo skąd ma wiedzieć jak tylko widzi saldo klienta (do dokumentów
    > finansowych trzeba mieć specjalne uprawnienia). Spróbuj się uśmiechnąć
    > do kasjerki, może będzie szybciej.

    ma dostęp (mowa o pani z BOKu) pokazywała mi na monitorze swojego
    kompa :) tylko ni mają "fajny" sposób fakturowania. Wpłata nie idzie na
    konkretną fakturę tylko po prostu na konto. Ja dostałem np. notę
    odsetkową i tam w tej nocie pod "należność za dokument" mam po kilka
    płatności za jedną fakturę.

    Kasjerki nie mają, płacisz... no np. na poczcie :)

  • 16. Data: 2010-03-22 21:03:47
    Od: "tommy" <w...@w...ww>

    > Żądać wszystko mogą.
    > Zamiast chodzić, napisz im pismo, żeby wskazali jakie faktury nie zostały
    > zapłacone.
    > W zasadzie na tym mógłbyś poprzestać, z tym, że pałeczka jest po ich
    > stronie, mogę ci internet odciąć, twierdząc, że dalej nie zapłaciłeś.
    > Jak chcesz ich wyprzedzić, a oni dalej będą uparcie twierdzic to pozostaje
    > ci sprawa w sadzie o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania,

    1. A co w sytuacji kiedy mirek (abonent ) ma np. zlecenie stałe i jako opis
    zlecenia ma "opłata za internet". czy oznacza to, że dialog nie może
    zaksięgować żadnej z tych opłat (?) czyli oznacza to, że abonent nie opłacił
    żadnej faktury a jednocześnie ma nadpłatę? Szczególem jest fakt, że wiele
    firm (gaz, komórki) wprowadza subkonta i tak naprawde płatności są
    księgowane "masowo" bez wnikania kto, co, za co zapłacił. Znaczenie ma tylko
    numer (sub)konta. Zresztą trudno wymagać, żeby np.Era ręcznie księgowała
    miesięcznie 10 mln przelewów ( w uproszczeniu jeden abonent = jeden
    przelew).

    2. wystawiona jest faktura np. FV 1/01/2010 zaś na przelewie mirek (abonent)
    wpisał np. tylko "01/10" lub np. "opłata za styczeń"? ( to odniesienie do
    wątku Andrzeja Lawy, który napisał, że można przypisać wpłatę na podstawie
    opisu wpłaty) Co z taką wpłatą? Powinna być zaksięgowana na poczet np.
    stycznia (opis wpłaty nie jest jednoznaczny czyli taki sam jak numer
    faktury) czy nie powinna być przypisana do żadnej faktury ?

    pzdr
    tommy

  • 17. Data: 2010-03-22 21:16:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tommy wrote:

> [...]
    > stycznia (opis wpłaty nie jest jednoznaczny czyli taki sam jak numer
    > faktury) czy nie powinna być przypisana do żadnej faktury ?

    jeśli dłużnik jednoznacznie określa jaką wierzytelność spłaca to na
    poczet tej wierzytelnosci powinna wpłata zostać zaliczona.
    Jeśli dłużnik tego nie określił, to wierzyciel może zaliczyć ją na
    poczet spłaty dowolnej wierzytelnosci.

  • 18. Data: 2010-03-22 21:29:07
    Od: Stefan <s...@w...pl>

> [...]
    > poczet tej wierzytelnosci powinna wpłata zostać zaliczona.
    > Jeśli dłużnik tego nie określił, to wierzyciel może zaliczyć ją na

    A co z osobą która płaci mi od dwóch lat, co miesiąc, abonament za luty
    2008r. bo tak sobie wpisała na zleceniu stałym za Internet?
    Oczywiście ja ro księguję na poczet kolejnych płatnośći, ale czy postępuję
    zgodnie z prawem?

    siarra

  • 19. Data: 2010-03-22 21:50:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1dgew8p4f109p$.xbkrcicrixfg$.dlg@40tude.net...

    > Wie ktoś gdzie to jest opisane (jakaś ustawa?)?

    Normuje to generalnie kodeks cywilny (art. 451 i kolejne). Ale z uwagi na
    art. 466 trzeba być ostrożnym. W wypadku abonamentu pokwitowanie abonamentu
    za luty 2010 stanowi pokwitowanie wszystkich poprzenich. Stąd ważne jest,
    co jest napisane w pokwiowaniu i stąd najpewniej kasjerki muszą mieć dostęp
    do histortii wpłat, a pracownicy obsługi klienta niekoniecznie.

  • 20. Data: 2010-03-23 23:33:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Mar 2010, witek wrote:

> [...]
    > tej wierzytelnosci powinna wpłata zostać zaliczona.
    > Jeśli dłużnik tego nie określił, to wierzyciel może zaliczyć ją na poczet

    Ale musi to określić.
    Dopóki nie wciśnie :) dłużnikowi pokwitowania w którym "zaliczył",
    obowiązuje zasada FIFO - 451 KC :)

    pzdr, Gotfryd