  • 1. Data: 2010-03-20 21:16:37
    Temat: Referendum- jak dlugo wazny jest moj glos?
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczace referendum w sprawie budowy
    elektrowni atomowej w Zarnowcu:

    27 maja 1990 - odbyło się lokalne referendum w województwie gdańskim; przy frekwencji
    wynoszącej 44,3% uprawnionych do głosowania
    przeciwko budowie opowiedziało się 86,1%, za budową elektrowni - 13,9% głosujących

    Czy wyniki tego referendum sa nadal wiazace?

  • 2. Data: 2010-03-20 21:21:04
    Temat: Re: Referendum- jak dlugo wazny jest moj glos?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-20 22:16, Bastion pisze:
    > Witam
    > Mam pytanie dotyczace referendum w sprawie budowy
    > elektrowni atomowej w Zarnowcu:
    >
    > 27 maja 1990 - odby?o si? lokalne referendum w wojew?dztwie gda?skim; przy
    frekwencji wynosz?cej 44,3% uprawnionych do g?osowania
    > przeciwko budowie opowiedzia?o si? 86,1%, za budow? elektrowni - 13,9% g?osuj?cych
    >
    > Czy wyniki tego referendum sa nadal wiazace?

    A czy są jakiekolwiek wiążące referenda czy to tylko forma zbierania opinii?

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-03-20 21:30:32
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:ho3e82$4or$1@news.onet.pl...
    > A czy są jakiekolwiek wiążące referenda czy to tylko forma zbierania opinii?

    Witam
    Czyli referendum nie ma zadnej mocy prawnej a jest jedynie sondazem?

  • 4. Data: 2010-03-20 22:22:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał

> [...]
    > głosowania przeciwko budowie opowiedziało się 86,1%, za budową
    > elektrowni - 13,9% głosujących
    >
    > Czy wyniki tego referendum sa nadal wiazace?

    Nawet gdyby były to nie dłużej niż do następnego referendum.
    A dziś wynik byłby inny, ludzie już przywykli do kolei żelaznej,
    elektryfikacji itd.

  • 5. Data: 2010-03-20 22:23:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > A czy są jakiekolwiek wiążące referenda czy to tylko forma zbierania
    > opinii?

    Są, na przykład w sprawie odwołania burmistrza czy prezydenta miasta.

  • 6. Data: 2010-03-20 23:08:42
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Bastion napisał(a) w <ho3dvn$4d4$1@news.onet.pl> :

> [...]
    > opowiedziało się 86,1%, za budową elektrowni - 13,9% głosujących
    >
    > Czy wyniki tego referendum sa nadal wiazace?
    A czy wynik referendum przyznający Niemcom prawo do większej części Warmii i
    Mazur (1920) nadal jest ważny?

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 7. Data: 2010-03-20 23:20:38
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

    > A czy wynik referendum przyznający Niemcom prawo do większej części Warmii i
    > Mazur (1920) nadal jest ważny?

    Merytorycznie. Rozumiem, ze w sensie prawnym referendum z 1990r
    nie jest wazne?

  • 8. Data: 2010-03-21 06:47:59
    Od: "Qleczka" <eurofrodi@(spam)gmail.com>

    Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opowiedziało się 86,1%, za budową elektrowni - 13,9% głosujących
    >
    > Czy wyniki tego referendum sa nadal wiazace?

    Ze względu na zbyt małą frekwencję referendum to nie zostało uznane za prawnie
    wiążące i budowa elektrowni wciąż trwała, przerwały ją dopiero protesty
    społeczne, blokady dróg itp.

  • 9. Data: 2010-03-21 07:20:10
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

    > A czy wynik referendum przyznający Niemcom prawo do większej części Warmii
    > Mazur (1920) nadal jest ważny?

    Ja ;)