  • 1. Data: 2010-03-21 08:41:06
    Temat: zasiedzenie dzialki
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    witam,

    juz od 10 lat uprawiam dzialke sasiadujaca z moja obecna dzialka.
    zaczalem zastanawiac sie nad zasiedzeniem tej dzialki i by nie obudzic
    sie z reka w nocniku za kolejne 10 lat prosze o informacje, jak
    przebiega taka sprawa w sadzie

    W ksiegach wieczystych jest wpisana jakas osoba, o ktorej nikt nie
    slyszal w okolicy. 2 lata temu wystapilem o sprzedaz tej dzialki do
    miasta, obecnie miasto wystapilo do wojewodztwa o przejecie dzialki do
    skarbu panstwa. Osoba ta juz nie zyje, wiec po dzialaniach urzedow
    wnioskuje, ze uplynelo sporo czasu od jej smierci i nikt nie zglosil sie
    po spadek, inaczej chyba by nie probowali jej przejac pod skarb panstwa ?

    Zalozmy ze przez kolejne 10 lata sprawa w urzedach sie nie ruszy i uda
    mi sie wystapic o jej zasiedzenie. W jaki sposob gromadzic dowody ze
    jest sie uzytkownikiem tego terenu. Oplacac podatkow od tego gruntu sie
    nie da, jest to grunt klasy 4 i nie podlega oplatom. Dzialka jest
    ogrodzona. Rzaczej sasiedzi potwierdza, ze od momentu wprowadzenia na
    wlasna dzialke, uprawiana byla ta sasiednia i od tego dnia chce lczyc
    czas trwania zasiedzenia. Pisze raczej bo roznie z ludzmi to bywa.

    Moze nalezy co roku wykonywac jakies zdjecia, ale watpie by byl to jakis
    dowod dla sadu. Z minionych 10 lat zadnych zdjec nie mam.

    Koszt sprawy to 2000zl + oplaty za ogloszenia w gazetach [jezeli
    konieczne] i koszty gromadzenia dowodow - cos jeszcze ?

    Podsumowujac: w jaki sposobnalezy gromadzic dowody by zasiedzenie
    przebieglo bez komplikacji.

    Dzieki za jakiekolwiek wskazowki.

  • 2. Data: 2010-03-21 19:29:12
    Temat: Re: zasiedzenie dzialki
    Od: " " <j...@g...pl>

    lukasz <a...@n...spam.o2.pl> napisał(a):

    > Zalozmy ze przez kolejne 10 lata sprawa w urzedach sie nie ruszy i uda
    > mi sie wystapic o jej zasiedzenie.

    Jakie 10? Dla ciebie jeszcze 20 lat - posiadasz w złej wierze.

  • 3. Data: 2010-03-22 08:24:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie 10? Dla ciebie jeszcze 20 lat - posiadasz w złej wierze.

    dokladnie, pozatym nie wiem czy samo uprawianie wystarczy, w kazdym razie 30
    lat napewno :)