  • 11. Data: 2005-07-15 12:02:21
    Temat: Re: Email do urzędnika państwowego
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w
    news:db871d$nuv$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Ostatnia kwestia, to sprawa podpisu. Przyjęło się, że pismo powinno
    > być podpisane przez nadawcę. W wypadku maila pozostaje podpis
    > elektroniczny i to taki, który ustawa o podpisie elektronicznym
    > uwzględnia. A że tak naprawdę to u nas jeszcze martwe prawo, więc
    > podejrzewam, ze pismo nie było podpisane i może zostać przez urząd
    > potraktowane jako anonim. Czyli nieść ze sobą obowiązek rozpatrzenia
    > przy braku obowiązku poinformowania kogokolwiek o sposobie
    > załatwienia sprawy.

    KPA

    Art. 63. § 1. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą
    być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu,
    telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

    W przypadku telegrafu, telefaksu, czy dalekopisu też będzie problem z
    podpisem.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz, budujesz, a potem...
    modlisz sie!

  • 12. Data: 2005-07-15 12:03:44
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    anulka_rafaleq <a...@t...pl> naskrobał/a w

    > Szkoda jednak ze tego nie uregulowano, gdyz taki kontakt jest
    > zwyczajnie szybszy i wygodniejszy.

    Nie dla urzędnika. :)
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Zycie to nie film... TO JEST WOJNA, MUSICIE ZABIJAC!

  • 13. Data: 2005-07-15 12:08:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A czemu?

    Podaj przepis, ktory naklada obowiazek odpowiadania na maile. Ja
    takowego nie znam.

    Poza tym rozna, moze byc tresc takiego pisma i biorac pod uwage latwosc
    wysylania wiadomosci poczta elektroniczna to taki urzednik (obojetnie
    jakiego szczebla) odpowiadal by na maile caly dzien (na nic innego by
    nie mial czasu).

    Kwestie wykazania, ze taki mail dotarl i zostal odczytany pomijam
    (potwierdzenie odebrania wiadomosci jakie jest dostepne w wiekoszosci
    klientow poczty, o niczym nie swiadczy), bo jest to bardzo trudne o ile
    nie niemozliwe.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 14. Data: 2005-07-15 13:19:26
    Od: maHo <m...@p...net>

    badzio wrote:

    > Thunderbird domyslnie nie ma zaznaczonej tej opcji. Kurier poczty z
    > mozilli takze chyba nie. "Duzy" Outlook (ten z pakietu office 2000)
    > podobnie. Nie wiem jak z outlook express

    Podejrzewam że póki co, thunderbirda i mozilli suite używają raczej
    świadomi użytkownicy. A 99.9% urzędników do tej kategorii się IMHO nie
    zalicza.

    Wiem natomiast że przy wysyłaniu maila do osób "nietechnicznych",
    używających OE zawsze dostaję potwierdzenia, mimo że często te osoby
    próbują mi wmówić że odpowiedziały na maila po tygodniu bo dopiero wtedy
    zajrzały do skrzynki. Wskazuje to na fakt, że nie wiedza o tym że jest
    coś takiego jak potwierdzenia.

    pozdrav

    maHo

  • 15. Data: 2005-07-15 13:23:17
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    maHo napisał(a):
> [...]
    > próbują mi wmówić że odpowiedziały na maila po tygodniu bo dopiero wtedy
    > zajrzały do skrzynki. Wskazuje to na fakt, że nie wiedza o tym że jest
    Az chyba poszukam OE i sprawdze czy ma on domyslnie wlaczone wysylanie
    potwierdzenia. Aczkolwiek ja bym jeszcze stawial na nastepujace
    wytlumaczenie - zapytanie o wyslanie potwierdzenia i owszem - wyskakuje
    - ale delikwent albo w ogole go nie przeczytal i kliknal ok albo tez
    przeczytal ale nie do konca zrozumial i bojac sie cos popsul
    zaakceptowal (zwlaszcza ze chyba focus stoi na OK, zatem mozna z rozpedu
    wcisnac Enter)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 16. Data: 2005-07-16 21:53:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > nieść ze sobą obowiązek rozpatrzenia przy braku obowiązku poinformowania
    > kogokolwiek o sposobie załatwienia sprawy.

    Kpa wymaga jedynie podpisania podania wnoszonego na piśmie lub ustnie do
    protokołu, przy innej formie wystarczy wskazanie osoby, jej adresu i
    żądania (art.63)

    KG

  • 17. Data: 2005-07-17 08:59:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mithos napisał(a):
    > Podaj przepis, ktory naklada obowiazek odpowiadania na maile. Ja
    > takowego nie znam.

    to zależy co jest w mailu...
    zgodnie z kpa, a także rozporządzeniem w sprawie organizacji
    przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków takie samo
    podanie/skarga/wniosek, jak każde inne

    KG