    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Elektrośmieci
    Date: Wed, 29 Jan 2014 17:02:30 +0100

    dyskusyjnych:52e92234$0$2137$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Dziś dostałem informację z planem odbioru odpadów "wielkogabarytowych",
    > elektrycznych, zielonych itp.
    > Jest tam napisane i podkreślone na czerwono, że oddawane jako odpad
    > urządzenia elektryczne i elektroniczne mają być KOMPLETNE.
    > Miałbym ochotę wywalić pralkę, ale wymontowałbym z niej silnik (bo się
    > może przydać). Piszę to jako przykład.

    Co za problem nie oddawaj pralki jako elektrośmieć tylko jako odpad
    wielkogabarytowy :-)

    U nas elektrośmieci są _skupywane_ na kilogramy i rzeczywiście jak ktoś
    wymontuje za dużo miedzi ze środka to nie chcą przyjąć tylko odsyłają na
    złom i w sumie ich rozumiem. Natomiast jako odpady wielkogabarytowe można
    oddać cokolwiek oprócz gruzu i odpadów niebezpiecznych (akumulatory i chemia
    farby, oleje itd.)

    > Czy takie żądanie firmy odbierającej odpady ma podstawy, czy to tylko
    > chciejstwo?

    IMO chciejstwo, a jak gmina uważa inaczej to niech pokaże podstawę prawną,
    która ich upoważnia do nieodbierania zdekompletowanej pralki.

    Pozdrawiam
    Ergie